سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی شمال کشور گفت: اگر دشمنان رژیم صهیونیستی را جعل کردند ما با احیای فلسطین و قدس آن را به نقطه ثقل مطالبه جهان اسلام تبدیل کردیم.

به گزارش جارچی اخبار، دکتر حسن بیارجمندی در میزگرد تخصصی قدس محور وحدت و مقاومت اظهار کرد: مسئله فلسطین قدس و مقاومت با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد توجه جدی، عملی، منطقه‌ای و بین المللی قرار گرفت به ویژه نامگذاری روز قدس و پیوند آن با روز جمعه ماه مبارک رمضان آن را به مسئله جهانی ظهور پیوند داده است.

وی افزود: در مبانی ظهور آخرین جمعه به عنوان جمعه ظهور مطرح است، افزود: امام راحل با آینده نگری روز قدس را به آخرین جمعه ماه رمضان پیوند داده است.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی شمال کشور با طرح این پرسش که انقلاب اسلامی و نظام اسلامی چه ویژگی دارد که مسئله قدس و مقاومت در آن این چنین جایگاه والا و رفیع دارد، گفت: در قانون اساسی با اصول و مقدمه ای مواجه هستیم که برخی مولفه ها و شاخصه ها را دارا است که به موضوع قدس برمی گردد، در وهله نخست انقلاب اسلامی یک انقلاب مکتبی بوده و مسئله فلسطین و قدس نیز یک مسئله مکتبی است.

بیارجمندی با بیان اینکه بازگشت به خاستگاه و مختصات فکری امت واحده و امت اسلام مقدمه دیگر قانون اساسی است، بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی هضم در نظام دوقطبی شرق و غرب و نظام سلطه بودیم که با انقلاب اسلامی به خاستگاه و مختصات فکری امت واحده برگشتیم.

وی در هم کوبیدن تمامی محاسبات و مناسبت های نهادهای امپریالیستی را یکی دیگر از مقدمه های قانون اساسی برشمرد و یادآور شد: جعل رژیم صهیونیستی نقطه ثقل تمام محاسبات و مباحثات نهادهای امپریالیستی است که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تمامی این محاسبات را تغییر داد اگر آنها رژیم صهیونیستی را جعل کردند ما با احیای فلسطین و قدس آن را به نقطه ثقل مطالبه جهان اسلام تبدیل کردیم.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی شمال کشور با بیان اینکه در مقدمه جمهوری اسلامی، حرکت انقلاب اسلامی را حرکتی برای پیروزی تمامی مستضعفین بر مستکبرین  دانست، متذکر شد: براساس نظریه انقلاب مستمر، انقلاب اسلامی جاری و ساری است و نظام جمهوری اسلامی باید خود را با اقتضائات انقلاب اسلامی تطابق دهد و در این نوع انقلاب مسئله فلسطین جاری و ساری است و هیچ گاه کهنه نمی شود.

بیارجمندی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور امام زمان هستیم و در مسیر این زنجیره تمدن سازی نوین اسلامی این موضوع جاری و ساری است، گفت: در قرن گذشته با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بخش‌هایی از حکومت مستضعفین و شکست مستکبران با شکست قدرت های غرب بروز و ظهور پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به مسئله فلسطین و قدس بی تفاوت باشد در جهان چگونه قضاوت خواهیم شد، تأکید کرد: فلسطین، قدس و مقاومت به عنوان تشکیل دهنده اصلی هویت اسلامی، انقلابی و مکتبی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان شناخته می شود.