وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار صمیمانه با جمعی از فعالان عرصه طنز کشور از مرحوم صابری فومنی به عنوان طنزپردازی که درد و مشکلات مردم را به زبان طنز می نوشت یاد کرد و از موافقت خود با برگزاری جشنواره و جایزه ای به نام «گل آقا»خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار،  محمدمهدی اسماعیلی جمعه شب- ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱- در آیین یادبود مرحوم صابری فومنی موسس مجله طنز گل آقا در مجتمع باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در جمع طنزپردازان کشور با اشاره به ویژگی‌های این فعال مطبوعاتی عرصه طنز، افزود:.مرحوم صابری فومنی با زبان گویای طنز، مسائل مربوط به جامعه را مطرح می کرد.

وی افزود: زنده یاد صابری فومنی صادقانه برای مردم می نوشت؛ انسان وارسته ای بود که دعا می کنیم در آخرت با اولیاالله محشور شود.

رییس شورای هنر کشور در ادامه باقدردانی از برگزاری یادواره زندیاد صابری فومنی و حضور برخی از طنزپردازان و شاعران کشور در این مراسم تاکید کرد: برای انتقال مشکلات جامعه و وضعیت فعلی آن، زبان طنز زبانی گویا و رسا برای این مهم محسوب می شود.  اسماعیلی اضافه کرد: درجامعه ای زندگی می کنیم که کم و بیش با مشکلاتی روبرو هستیم و به نظر می رسد با زبان طنز می توان مسائل کشور را به خوبی بیان کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: زبان طنز هم علاوه بر ایجاد شادی در جامعه با شیوه طنز و تند خود و با استفاده از سحر جادوی کلمات، در جان و روح مخاطبان می نشیند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: با کمک دست اندرکاران مربوطه، در وزارت فرهنگ و ارشاد بتوانیم زمینه سازی و بسترسازی مناسبی برای معرفی هرچه بیشتر این طنزپرداز فقید کشور فراهم کنیم.

اسماعیلی با اشاره به پیشنهاد وطرح برخی از طنزپردازان کشور مبنی بر تعیین جشنواره و جایزه ای به نام جایزه گل آقا، ضمن موافقت با برگزاری چنین رویدادی تاکید کرد: به نظر می رسد برگزاری جشنواره ای با نام و خاطره این عزیز، می تواند در معرفی بیشتر این طنزپرداز به مردم کمک کند.

رییس شورای هنر کشور در عین حال تصریح کرد: بدون تردید برگزاری چنین جشنواره و جایزه ای به نام مرحوم کیومرث صابری فومنی می تواند بهانه ای باشد که ما هرسال یاد وخاطره آن عزیز را گرامی بداریم.

اسماعیلی اضافه کرد: این طنزپرداز شهیر کشورمان طی دهه های گذشته تلاش زیادی در زمینه طنز انجام داده که قابل تقدیر و قدردانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد تا برگزاری چنین جشنواره ای به نام و یاد ایشان، برای رشد و  گسترش هرچه بیشتر طنز در حوزه رسانه ونشر، موثر واقع شود.

اسماعیلی افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را داریم که در معرفی بیشتر عزیزانی که در مسیر اعتلای هنر در کشور تلاش کرده اند، اقدامات لازم را انجام دهیم.

عضو کابینه دولت مردمی گفت که با همکاری همه بخش های مختلف در دستگاههای مسوول در حوزه فرهنگ و هنر بتوانیم باردیگر موضوع طنز را از این انزوا که امروزه در آن گرفتار شده است، خارج کنیم.

در این مراسم، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، حجت الاسلام محمود دعایی مدیر مسول روزنامه اطلاعات، رضا رفیع طنزپرداز، ناصر فیض مجری و طنرپرداز و دیگران شاعران و طنزپردازان کشور حضور داشتند و دقایقی در وصف مرحوم صابری فومنی به ایراد سخن پرداختند.