نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایراد‌های زیرساختی در درگاه ملی صدور مجوز کسب و کار، موجب شده تا برخی از وزارتخانه‌ها به طور کامل به این درگاه متصل نباشند که از نظر ما قابل قبول نیست.

به گزارش جارچی اخبار، شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس در گفتگو با برنامه “روز از نو” رادیو اقتصاد، افزود: متاسفانه درگاه ملی صدور مجوز کسب و کار در برخی از وزارت خانه‌ها و مجموعه‌ها به طور کامل وصل نشده و این ایراد زیرساختی است و در آن جا‌هایی هم که وصل شده، از نظر ما به عنوان خادم خانه ملت قابل قبول نیست.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در مرحله اول ۴۲ هزار نفر متقاضی در درگاه ملی صدور مجوز بودند که انتظار داشتیم به سرعت کار مردم انجام شود، ولی متاسفانه فقط ۱۰ درصد پاسخ دریافت کردند.
وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی از نظر الکترونیکی به درگاه ملی صدور مجوز‌ها وصل شده است، ولی از نظر پاسخگویی هنوز این وزارتخانه نمی‌داند که باید چند مورد مجوز در گذشته صادر می‌شده و امروز به صورت شفاف و کامل باید پاسخ داده شود.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس همچنین گفت: وزارت علوم هنوز به صورت کامل به این درگاه ملی وصل نشده است، توقع ما از مسئولان درگاه ملی صدور مجوز‌های کسب و کار در خصوص ایجاد زیرساخت‌های اساسی برآورده نشده است، امیدواریم که منعی و مانعی از سوی مسئولان امر در این موضوع دخیل نباشد.
حسن پور بیگلری اظهار داشت: مجلس این موضوع را به صورت جدی در دستور کارش قرار داده است که با دعوت از وزیر اقتصاد و معاونانش، آنان در جلسه‌ای به صورت مشروح توضیحاتی در این باره دادند و نمایندگان هم مطالبشان را بیان کردند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس ماموریت دارد که این موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی و مطلوب پیگیری کند.
وی ادامه داد: در بحث درگاه صدور مجوزها، رتبه‌ای که امروز در دنیا داریم اصلا زیبنده مردم و کشور نبوده و نیست و دولت هم با جدیت این موضوع را پیگیری کند.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس تصریح کرد: صدور مجوز از اصلی‌ترین موانع پیش روی کارآفرینان و تولیدکنندگان و بهبود فضای کسب و کار یکی از مهم‌ترین ماموریت‌هایی است که به وزارت اقتصاد محول شد. اگر نسبت به چند سال گذشته این موضوع را رصد بفرمایید، اقداماتی که انجام شده مثبت و رو به جلو بوده است.
حسن پور بیگلری همچنین با ابراز امیدواری نسبت به اینکه وضعیت درگاه ملی صدور مجوز‌ها وضعیت مطلوب تری نسبت به گذشته داشته باشد، گفت: ما دوشادوش مردم پیگیر کار هستیم و دولت موظف است براساس وعده‌هایی که به مردم داده است به وعده هاش جامه عمل بپوشاند.