معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه دولت برای تامین منابع مورد نیاز تکمیل مسکن مهر پرند خبر داد و گفت: همچنین منابع مالی تکمیل متروی پرند در همکاری و حمایت استانداری تامین می‌شود و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از وزارت راه و شهرسازی «علیرضا جعفری» در بازدید از شهر جدید پرند و روند تکمیل زیرساخت‌های آن اعلام‌کرد: یک سری کمبودها و کسری‌ها در شهر جدید پرند وجود دارد که شامل واحدهای مسکونی مهر باقی‌مانده و همچنین اجرا و تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده در مشارکت با سازندگان بخش خصوصی و همچنین شهروندان، ظرفیت‌های منطقه پرند مورد استفاده قرار بگیرد و به سمت مطلوب پیش برود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح‌کرد: در مجموعه دولت این اراده وجود دارد تا تعهدات پیشین مسکن مهر انجام شود، همچنین با احیای فرصت‌های کنونی شهر جدید پرند برای ارتقای سطح کیفیت و بهبود زندگی شهروندان گام موثری برداشته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این مطلب که شرکت عمران با فروش اراضی باید تامین مالی تکمیل زیرساخت‌های شهر را انجام بدهد، گفت: بازدید با هدف پاسخ به دستور وزیر راه و شهرسازی و ارائه برنامه برای رفع مشکلات و کمبودهای شهرهای جدید انجام شد.

وی گفت: با هماهنگی که در دولت انجام شد درصدد هستیم تا منابع مورد نیاز برای رفع کمبودها و مشکلات مردم را تامین کنیم.

جعفری با تاکید بر اینکه شهر جدید پرند ظرفیت‌های فراوانی برای رفع کمبودها دارد،اعلام‌کرد: شرکت عمران شهرهای جدید متولی مدیریت زمین در منطقه پرند است و با توجه به اینکه سرمایه اراضی در شهر پرند وجود دارد با ایجاد ارزش افزوده در اراضی می‌توان منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ها را تامین کرد.

وی توضیح داد: به عنوان نمونه یکی از پروژه‌هایی که در پرند نیازمند تخصیص اعتبار است متروی پرند بوده که با همکاری و هماهنگی با استانداری تهران و معاونت عمرانی استانداری ظرفیت مورد نیاز برای تکمیل متروی پرند تامین شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌هایی که در خصوص تکمیل متروی پرند انجام می‌شود، هرچه سریع‌تر با استفاده از ظرفیت‌ها و امکاناتی که در خود شهر وجود دارد و با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های باقی‌مانده و پروژه‌های مترو و سایر پروژه‌های زیربنایی همچون تصفیه‌خانه‌ها، مراکز درمانی، بهداشتی ومذهبی در سال جاری سرعت یابد.

جعفری گفت: منابع مالی تکمیل پروژه متروی پرند در همکاری و حمایت استانداری تامین می‌شود. همچنین در خصوص موضوعات فنی و اجرایی پروژه متروی پرند جلسه‌ای در هفته گذشته با مجموعه پیمانکاران برگزار شد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده مردم بتوانند در دهه فجر امسال از این خط استفاده کنند.