نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، هدایت نقدینگی به سمت اشتغال و تولید، تسهیل در پرداخت وام‌های خرد و ثبات به بازار ارز را از جمله موضوعات مطرح شده در نشست مشترک این کمیسیون با رئیس بانک مرکزی برشمرد.

به گزارش جارچی اخبار، سیدجواد حسینی کیا در تشریح این نشست مشترک گفت: در این جلسه نمایندگان بر موضوعاتی مانند ضرورت ثبات بازار ارز پس از حذف ارز ترجیحی، تامین ارز موردنیاز برای صنعت، هدایت نقدینگی به سمت اشتغال و تولید تاکید کردند.
نماینده مردم سنقر تسهیل در پرداخت وام‌های خرد را یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در این نشست برشمرد و افزود: از آنجا که در حال حاضر مردم در اخذ تسهیلات با مشکلات بسیاری روبه رو هستند، نمایندگان در نشست امروز از رئیس بانک مرکزی خواستند سازوکار اندیشیده شود تا بانک‌ها بستر پرداخت وام‌ها را تسهیل کنند.
وی اضافه کرد: براساس موضوعات مطرح شده در جلسه امروز باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که امکان تعامل با کشور‌های همسایه از طریق پول‌های ملی همان کشور‌ها فراهم شود.
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاکید نمایندگان بر ضرورت ثبات به بازار ارز، تصریح کرد: براساس گزارش ارائه شده این التهاب مقطعی و حل شدنی است و بخشی از آن به مذاکرات مربوط است.
حسینی‌کیا با بیان اینکه تامین ارز موردنیاز برای واردات خودرو از دیگر موضوعات بررسی شده در این نشست بود، تصریح کرد: رئیس بانک مرکزی اظهار نگرانی کرد که اگر واردات خودرو فراگیر شود، کنترل موضوع ارز مشکل می‌شود.