رییس سازمان بورس اوراق بهادار گفت:با واقعی شدن قیمت کالا‌ها، فرصتی پیش آمده تا کالا‌هایی همچون گندم در بورس کالا مجدد حضور داشته باشند.

به گزارش جارچی اخبار، مجید عشقی در نخستین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالا گفت: با واقعی شدن قیمت کالا‌ها یک فرصت عالی پیش آمده تا کالا‌هایی همچون گندم و روغن در بورس کالا مجدد حضور داشته باشند و با استفاده از ابزار‌هایی مانند آتی و سلف بتوانند پیش بینی نرخ را به مصرف کنندگان ارائه دهند.
گندم از جمله کالا‌هایی بود که از سال ۹۷ تا کنون در بورس کالا معادله نشده است.
رئیس سازمان بورس می‌گوید: بورس‌های کالایی به عنوان بستر کشف منصفانه قیمت هستند. در کشور ما در چند سال گذشته بورس کالا توسعه خوبی داشته و به عنوان بستر کشف قیمت بر روی آن تاکید می‌شود. امید است بتوانیم ابزار‌های آن را گسترش دهیم تا در اختیار افراد قرار گیرد.
او گفت: در حوزه تسهیل، خدماتی مناسبی را در بورس ارائه دادیم به طور مثال تسهیل ورود افراد و پذیرش آسان و مناسب کالا‌ها را داشته ایم. بحث راه اندازی مسکن را داریم که با مشخص شدن موضوعات فقهی گام بزرگی را خواهیم برداشت.
به گفته عشقی بحث معافیت مالیاتی در گواهی سپرده کالایی که امسال در بودجه آمد، سبب می‌شود که این ابزار به صورت گسترده‌تر به راه خود ادامه دهد و این برای بحث خرده فروشی زمینه مناسب را فراهم می‌سازد.
بحث سیاست تامین مالی در لایحه بودجه است که از طریق بورس کالا انجام شود که رئیس سازمان بورس می‌گوید به طور جد پیگیر آن هستیم.
به گفته عشقی برای عرضه مجوز‌های معادن از طریق بورس کالا اعلام آمادگی می‌کند که می‌تواند در این حوزه گامی مهم بردارد.