قیمت طلا امروز سه‌شنبه ثابت بود زیرا کاهش ارزش دلار از تقاضا برای شمش با قیمت دلار حمایت کرد، اگر چه قدرت این فلز تا حدی با بهبود بازدهی خزانه‌داری آمریکا جبران شد.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا در ساعت ۶ و ۳۷ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۸ درصد افزایش به ۱۸۲۷ دلار و ۷۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۸۲۸ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شاخص دلار برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت و هفته گذشته به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته رسید، پس از آن که داده‌های ضعیف اقتصادی از چین نگرانی‌ها را در مورد چشم‌انداز کاهش رشد جهانی برجسته کرد، اقتصاد جهانی در کانون توجه قرار گرفت.

دلار ضعیف تر، طلا را برای خریداران با ارزهای دیگر جذاب‌تر می‌کند. با این حال، بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده افزایش یافت و تقاضا برای طلای بدون بهره را محدود کرد.

قیمت طلا در روز دوشنبه پس از آن که در اوایل روز به پایین‌ترین حد سه و نیم ماهه سقوط کرد، اندکی افزایش یافت زیرا کاهش بازدهی خزانه‌داری باعث افزایش قیمت‌ها شد.

هر اونس نقره با قیمت ۲۱.۵۹ دلار ثابت بود و پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۴۶ دلار و ۸۵ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۰۱۸ دلار و ۱۵ سنت رسید.