مدیرکل بیمه سلامت استان اعلام کرد: مطالبات سال ۱۴۰۰ موسسات و مراکز طرف قرارداد تسویه حساب گردید.

به گزارش جارچی اخبار، دکترمحمد رضا فخاریان قمی افزود: در شرایطی که با توجه به تغییرات ارز ترجیحی مردم بیش از پیش نیازمند سلامت روحی هستند.سال گذشته را میتوان سالی پر از فراز و نشیب در حوزه بیمه‌ای و درمانی دانست که طی آن مبلغی بالغ بر۳۶۰میلیارد تومان به مراکز و موسسات طرف قرارداد بابت مطالبات سال ۱۴۰۰پرداخت شده است و می توان به جرات گفت، هیچ بدهی از سال گذشته چه در بخش خصوصی و چه دولتی باقی نمانده است و در پرداخت ها به‌روز هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به رشد ۵۷.۱ درصدی هزینه های سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ که به خاطر شرایط کرونایی افزایش یافته بود، تاکید کرد: علیرغم تمام شرایط به وجود آمده سال گذشته جز بروزترین سال ها در پرداخت های سازمان بیمه سلامت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۶۲۰ موسسات و مراکز طرف قرارداد و ۶ مرکز ترک اعتیاد در استان با بیمه سلامت همکاری دارند و ما هیچ محدودیتی در رابطه با عقد قرارداد با مراکز ترک اعتیاد در سطح استان نداریم.

وی افزود:در سال گذشته خدمات نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت با هدف افزایش جمعیت و جوان سازی جامعه افزایش یافته است و تمام زوج های نابارور می توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از خدمات ناباروری در این مراکز استفاده کنند.

فخاریان قمی از افرادی که مشکل نازایی دارند درخواست کرد از خدمات این بخش استفاده کنند و اگر بیمه شده صندوق تامین اجتماعی هستند بعد از پرداخت هزینه های نازایی می توانند در قالب خسارت متفرقه بخشی از هزینه ها را دریافت کنند.

وی با اعلام آمار ۱۳۰۷ نفری بیماران خاص در استان افزود:این بیماران می توانند با فرانشیز ۱۰ درصدی از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.