دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات گفت: رد صلاحیت اصلاح‌طلبان را از حضور در انتخابات محروم کرده است نمی‌توان از الان به کاندیداها گفت اقدامات خود را انجام دهند چون ممکن است ردصلاحیت شوند.

به گزارش جارچی اخبار، علی صوفی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین تحولات از حزب متبوعش گفت: حزب ما به روال عادی کار خود را ادامه می‌دهد. جز برگزاری کنگره که سال گذشته برگزار و انتخابات شورای مرکزی مجددا انجام گرفت، تعداد افراد جدیدی وارد شورای مرکزی شدند و بعد از آن اتفاقی خاصی را شاهد نیستیم.

وی در ادامه گفت: بنده همچنان به عنوان دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات انتخاب شدم و مهندس خرم هم به عنوان رئیس شورای مرکزی حضور دارد. در ادامه به تدریج می‌خواهیم هیئت اجرایی، دفتر سیاسی و ارگان زیر مجموعه، کمیته‌ها را تکمیل کنیم و به موازات آن هم اقداماتی انجام شده که همچنان ادامه دارد.

صوفی گفت: تقریبا در تمام استان‌ها نماینده داریم و در آنجا شوراهایی تعیین شده است. در برخی استان‌ها دفتر داریم و در حال تکمیل دفاتر برخی استان‌ها هستیم. کمیسیون‌ها کار تولید محتوا را انجام می‌دهند و اگر نیازی باشد، بیانیه‌ای صادر می‌شود. شورای مرکزی ماهی یک بار جلسه رسمی برگزار می‌کند و اگر نیاز باشد جلسه فوق‌العاده هم برگزار می‌کند.

صوفی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا حزب پیشروی اصلاحات درباره انتخابات آینده برنامه‌ای تدوین کرده یا خیر، گفت: برنامه‌های انتخاباتی حزب در کمیته انتخابات تعیین می‌شود. این کمیته فضای انتخابات را رصد کرده و پیشنهادات خود را ارائه می‌کند. سپس این پیشنهادات در شورای مرکز بررسی می‌شود و بعد از آن باید دید چند نفر از اعضای حزب، شرایط نامزد شدن دارند و می‌توانند کاندید شوند.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر ما به باقی احزاب وابسته‌ایم. باید دید جبهه اصلاحات چه تصمیمی می‌گیرد تا بتوانیم با آن‌ها هماهنگ باشیم. اگر قرار باشد لیستی شکل بگیرد، ما رصد خواهیم کرد تا چه تعداد از نفرات حزب ما می‌توانند در این لیست حضور داشته باشند.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا این حزب در جبهه اصلاحات پیشنهادی برای حضور در انتخابات مطرح کرده است یا خیر گفت: خیر هنوز پیشنهادی داده نشده چراکه تا انتخابات زمان زیادی باقی مانده و جبهه اصلاحات به موضوع انتخابات ورود نکرده است. احزاب در این مقطع فعالیت مشخصی در ارتباط با ارائه کاندیدایشان به جبهه اصلاحات یا بستن لیست انتخابات تا زمانی که جبهه اصلاحات تصمیم گرفته و راهبردی را تعیین کند و نقش احزاب مشخص شود، ندارد.

صوفی در پاسخ به این سوال که آیا نباید از الان راهبردها مشخص باشد تا اقداماتی آن انجام شود، گفت: علی‌القاعده باید به این شکل باشد. احزاب باید به مروز برنامه انتخاباتی خود را پیش ببرند. اما در جریان هستید که انتخابات با دو جریان سیاسی عمده که اصلاح‌طلب و اصولگرا است، رقابت می‌کند. اما مدت‌هاست ردصلاحیت‌ها اصلاح‌طلبان را از حضور در فعالیت انتخاباتی محروم کرده است.

وی تاکید کرد: یک جریان سیاسی از تایید صلاحیت کاندیداهای خود اطمینان دارد و در نهایت با آرامش لیست افراد خود را مشخص می‌کنند. اما از طرف دیگر اصلاح‌طلبان باید صبر کنند تا کار تایید صلاحیت به سرانجام برسد و بعد تکلیف حضور خود در انتخابات را مشخص کند. به این ترتیب دست ما بسته شده، نظارت‌ها و نهادهای قدرت شرایطی را برای اصلاح‌طلبان رقم زدند که حضورشان در انتخابات غیرممکن می‌کند. بنابرین نمی‌توان از الان به کاندیداها قول داد تا آن‌ها اقدامات خود را انجام دهند. چون ممکن است صلاحیت‌های آن‌ها رد شود.