تیم فوتبال ملوان بندرانزلی طی هفته سی و دوم مسابقات لیگ دسته اول کشور به مهمانی ماشین‌سازی تبریز قعر جدولی می رود و با اینکه پیروزی میتواند ملوانان را یک گام به صعود لیگ برتر و حتی قهرمانی نزدیک کند، اما بُرد تبریزی ها تاثیری بر جایگاهشان در جدول و سقوط به دسته دوم نخواهد بود.

به گزارش جارچی اخبار، در دیدارهای این هفته تیم فوتبال ملوان بندرانزلی امروز در یک بازی خارج از خانه مقابل تیم سقوط کرده ماشین سازی تبریز قرار خواهد گرفت و تیم شهرداری آستارا نیز در یک بازی حساس رو در روی تیم صدر جدولی مس کرمان قرار می‌گیرد.

ملوانان که هفته گذشته در یک بازی خانگی مغلوب تیم استقلال ملاثانی شدند، برای جبران آن شکست مقابل ماشین سازی قرار می‌گیرند تا با پیروزی برابر حریف خود گام بلندی را برای صعود به لیگ برتر بردارند و شاید هم جشن صعود خود را در تبریز برپا کنند.

همچنین تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده گیلان در این دوره از رقابتها، در یک بازی سخت خانگی باید مقابل تیم مس کرمان صدرنشین قرار گیرند که به طور حتم همه طرفداران فوتبال در گیلان به خصوص ملوانان، خواهان پیروزی این نماینده گیلان هستند.

در صورت کسب پیروزی شهرداری بندرآستارا در این دیدار خانگی و همچنین برتری ملوان برابر تیم ماشین سازی سقوط کرده، سفیدپوشان انزلی دوباره می‌توانند هم امتیاز با تیم مس کرمان در صدرجدول قرار گیرند و فاصله خود را با این تیم کاهش دهند.

تمرکز زیاد و فاصله گرفتن از استرس نیاز اصلی ملوان  

دیدار تیمهای ملوان و ماشین سازی تبریز نه تنها یکی از بازی‌های مهم هفته سی و دوم محسوب می‌شود، بلکه یکی از بازیهای مهم برای فوتبال گیلان است چون ملوانان با برتری در این دیدار خارج از خانه می‌توانندگام بلندی را برای صعود به لیگ برتر بردارند.

هم‌اکنون ملوان پنج امتیاز اختلاف نسبت به آرمان گهر تیم سوم جدول دارد و در صورت کسب پیروزی این نماینده گیلان در تبریز مقابل ماشین سازی سقوط کرده و همچنین توقف آرمان گهر سیرجان برابر سایپا که باید در یک بازی خارج از خانه مقابل این تیم قرار گیرد، صعود ملوان به لیگ برتر حتمی می‌شود.

همچنین با توجه به شکست خانگی هفته گذشته ملوان برابر استقلال ملاثانی، کادرفنی و بازیکنان این تیم مصمم هستند تا با برتری برابر ماشین سازی تبریز، علاوه بر کسب سه امتیاز این دیدار خارج از خانه و فراموشی شکست هفته گذشته، خود را مهیای صعود به لیگ برتر کنند.

یکی از کارشناسان و مربیان فوتبال استان گیلان در خصوص بازیهای هفته سی و یکم نمایندگان گیلان در لیگ دسته اول کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازیکنان ملوان باید با تمرکز کافی در این دیدارهای باقی مانده به خصوص در بازی برابر ماشین سازی تبریز به میدان بروند.

سیدامیر فرحسینی افزود: همچنین نیاز اصلی بازیکنان و تیم ملوان علاوه بر داشتن تمرکز زیاد، باید از استرس و حاشیه ها دور باشند تا بتوانند بازی معمولی خود را انجام دهند که به طور حتم با رعایت این شرایط ، این تیم براحتی می‌تواند برابر ماشین سازی به برتری برسد.

وی گفت: از سوی دیگر ملوانان ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان هستند که بازیکنان ارزشمندی نیز در ترکیب خود دارند که این بازیکنان با تجربه خود می‌توانند در اینگونه از بازیها مثمرثمر باشند و شرایط تیم را به سمت ایده‌آل و به دور از حواشی سوق دهند.

این کارشناس فوتبال همچنین به بازی هفته گذشته ملوان نیز اشاره و بیان کرد: ملوان در دیدار برابر استقلال ملاثانی غافلگیر شد که این امر یکی از زیبایی های فوتبال است چون بازیهای فوتبال را نمی توان پیش‌بینی کرد و با توجه به ۱۰ نفره شدن ملوان و همچنین از دست دادن فرصتهای زیاد توسط بازیکنان این تیم، باعث شدتا ملوان در خانه مغلوب شود.

وی که حدود ۲ دهه به عنوان مدیر و مربی در تیمهای پایه سپیدرود رشت فعالیت داشت، اضافه کرد: اما ملوان تیم منسجمی است و توان پیروزی در بازی‌های خارج از خانه را نیز دارد  و از سوی دیگر با توجه به اینکه ماشین سازی سقوط کرده، بازیکنان این تیم انگیزه چندانی برای پیروزی نخواهند داشت که این نیز می تواند باعث شود تا ملوانان با یک ترکیب هجومی به میدان برود و حتی به یک پیروزی پرگل نیز دست یابد.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی تا پایان هفته سی و یکم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور با کسب ۶۲ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد، ماشین سازی تبریز نیز با ۱۲ امتیاز در انتهای جدول قرار گرفته و سقوطش از این مسابقات حتمی شده است.

این در حالی است که تیم مس کرمان صدرنشین ۶۵ امتیازی است و شانس اول کسب مقام قهرمانی و صعود به لیگ برتر است ، همچنین تیم آرمان گهر سیرجان جدی‌ترین تعقیب کنتده تیمهای ملوان و مس کرمان برای صعود به لیگ برتر نیز، با کسب ۵۷ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارد.

بُرد شهرداری آستارا مقابل صدرنشین لیگ؛ یک تیر و دو نشان

اما تیم فوتبال شهردار بندرآستارا دیگر نماینده گیلان در لیگ دسته اول کشور در هفته سی و دوم این مسابقات باید در یک دیدار خانگی رو در روی تیم صدرنشین مس کرمان قرار گیرد که به طور حتم بازی سختی را پیش رو خواهد داشت.

شهرداری آستارا که توانسته طی ۲ هفته گذشته نتایج خوبی را کسب و به یک پیروزی و یک تساوی خارج از خانه دست یابد، در این دیدار خانگی نیز به دنبال کسب پیروزی است تا علاوه بر شکست صدرنشین این رقابتها، روند صعودی خود را در جدول رده‌بندی ادامه داده و همچنان در نیمه اول جدول قرار گیرد.

از سوی دیگر با برتری شهرداری آستارا مقابل حریفش، ملوان دیگر نماینده این استان که به همراه تیم مس در آستانه صعود به لیگ برتر قرار دارد، در صورت کسب پیروزی برابر ماشین سازی ، با تیم مس هم امتیاز می شود و بار دیگر شانس کسب مقام قهرمانی را خواهد داشت.

بی‌شک بازی شهرداری آستارا و مس کرمان را می‌توان مهمترین بازی هفته سی و دوم لیگ دسته اول دانست زیرا در صورت پیروزی مس کرمان در این دیدار، صعود این تیم به لیگ برتر مسجل خواهد شد و یک گام دیگر به قهرمانی لیگ نزدیکتر می‌شود اما در صورت پیروزی شهرداری آستارا، رقابت برای کسب قهرمانی بین ۲ تیم ملوان و مس کرمان ادامه خواهد یافت.

با توجه به شرایط موجود، همه فوتبال دوستان در گیلان به خصوص هواداران پرشمار ملوان طرفدار شهرداری آستارا و خواهان پیروزی این تیم هستند تا این نماینده گیلان بتواند برابر مس کرمان به برتری برسد تا راه برای قهرمانی ملوان در لیگ دسته اول هموارتر شود.

فرحسینی به تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ابتدا به این تیم تبریک می گوییم که سهمیه خود در لیگ دسته اول را حفظ کرد و البته حتی می‌توانست بین تیمهای بالای جدولی نیز قرار داشته باشد اما این تیم باید برای فصل آینده سرمایه‌گذاری مناسب‌تری را انجام دهد تا یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر باشد.

این کارشناس فوتبال در ادامه گفت: البته شهرداری آستارا در این هفته کار سختی را پیش رو دارد و باید برای فوتبال گیلان بازی کند چون با برتری این تیم مقابل مس کرمان، تیم ملوان نیز از این پیروزی منفعت می‌برد و به همین دلیل شهرداری آستارا باید برای حیثیت فوتبال گیلان با تمام وجود در این بازی به میدان برود.

وی افزود: شهرداری بندرآستارا تیم یکدستی است و از سوی دیگر تماشاگران بسیار خونگرمی دارد که همواره از تیم خدو حمایت می‌کنند و با این وجود، بازی با این نماینده گیلان در بندرآستارا سخت است و به طور حتم، تیم مس کرمان نیز بازی دسواری را پیش‌رو خواهد داشت.

معاون اسبق تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش گیلان اضافه کرد: گرچه بازی با مس کرمان بسیار سخت است و این تیم از بازیکنان خوبی در ترکیب خود سود می‌برد و از امکانات بسیار مناسبی نیز برخوردار است اما شهرداری آستارا با حمایت طرفدارانش در خانه می‌تواند برای هر تیمی خطرناک باشد.

هم اینک و تا پایان هفته سی ویکم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم مس کرمان با ۶۵ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا نیز با کسب ۴۰ امتیاز در رتبه هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

با توجه به شرایط تیمها در جدول رده‌بندی، ملوان می‌تواند با حفظ آرامش و خونسردی خود برابر تیم بی‌انگیزه ماشین سازی تبریز به برتری برسد تا صعودش به لیگ برتر را تسریع بخشد و از سوی دیگر تیم شهرداری آستارا نیز توان پیروزی برابر مس کرمان را دارد و با حمایت طرفدارانش در این دیدار سخت، لیاقت کسب هر سه امتیاز این بازی را دارد تا همچنان ملوان شانس قهرمانی این مسابقات را داشته باشد.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان ، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می‌پردارند که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند که در نهایت ۲ تیم برتر این مسابقات به لیگ برتر صعود می‌کنند