عضو کمیسیون نفت و انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم هم اینک میراث دار بسیاری از چالش ها و مشکلات بزرگ به ویژه در زمینه مناسبات و روابط مالی و اداری از گذشته است و برخی مسایل ناخواسته بر آن تحمیل شده است.

به گزارش جارچی اخبار، حسین حسین زاده پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان گراش اظهار داشت: باید به همان میزان که دولت را نسبت به اجرایی شدن برخی خواسته ها و مطالبات همچون اجرای طرح رتبه بندی معلمان مکلف می کنیم زمینه اجرایی شدن و تحقق این مطالبه را پیش بینی  و دولت را هم در این زمینه یاری دهیم.

وی تصریح کرد: بر اساس اعداد و آمارهایی که ارایه شده دولت هم اینک و به صورت ماهیانه رقمی افزون بر ۷۵هزار میلیارد تومان هزینه پرداخت می کند.
نماینده مردم شهرستان های پنج گانه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس گفت:  حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از این میزان تنها صرف پرداخت حقوق کارکنان در بخش های مختلف کشور می شود.
حسین زاده یادآور شد: این در حالی است که میزان درآمد دولت که عمده آن هم از مالیات های مردمی است چیزی حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه دخل و خرج دولت در این شرایط سخت اقتصادی همخوانی ندارد ، گفت: آنگاه ما نمایندگان با این وضع درآمدی و با کسری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت را مکلف به اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان با همه هزینه های سنگین و یا افزایش حقوق کارکنان دولت در حوزه های مختلف می کنیم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از سازمان های دولتی بزرگ و با حجم فراوان کارکنان و منابع مالی و زیرساختی نیازمند چابک سازی هستند، گفت: ژاپن با جمعیتی حدود۱۴۰ میلیون نفر  ۳۵۰ هزار کارمند دارد و ایران با جمعیت حدود ۸۰ میلیونی دارای بیش از چهار و نیم میلیون کارمند است که بخش عمده ای از بودجه دولت صرف هزینه های کارکنان می شود.

 پرهیز از حاشیه اولویت نخست فرماندار جدید باشد
نماینده مردم لارستان، گراش، خنج، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اولویت ها و برنامه های اساسی فرماندار جدید گراش علاوه بر ساماندهی و ارتقای ادارات باید پرهیز از ورود به هر گونه مسایل حاشیه ای باشد.
وی اظهار داشت: ما انتظار داریم که دولتمردان و همه مدیران در حوزه های مختلف و در سطح ملی و استانی با نگاه وسیع تر و با اهتمام جدی نسبت به رفع چالش های جدی و مشکلات زیرساختی در شهرهای جنوبی اقدام کنند.

امام جمعه گراش: دولت سیزدهم، دولتی پشت میز نشین نیست
امام جمعه گراش هم گفت: دولت سیزدهم نشان داده که دولتی پشت میز نشین نیست و از پشت شیشه مدیریت نمی کند و خدمت کردن به مردم را در عرصه میدان و با حضور در متن مردم شایسته می داند.
حجت الاسلام محمد باقر بخشایش پور تصریح کرد:  ما هم باید با همین رویکرد و روش کارآمد دولت و شخص رئیس جمهور به فکر خدمت به مردم باشیم و بدانیم که هر گونه کم کاری و کوتاهی در انجام وظایف و پرداختن به حاشیه ها در این زمینه خیانت به مردم محسو می شود.
بخشایش پور افزود: ارتقای کمی و کیفی ادارات در سطح شهرستان یکی از خواسته ها و مطالبات جدی مردم گراش است که انتظار داریم در دستور جدی فرماندار و مدیریت جدید شهرستان قرار گیرد.
وی یادآورشد: زمینه کار در گراش فراهم است و فرماندار جدید باید بتواند با تمام توان و بهره گیری مناسب از همه ظرفیت های  موجود و از نخبگانف جوانان، صاحبن قلم و فکر و اندیشه، اصحاب فرهنگ و رسانه و ظرفیت عظیم مردمی و خیرین و متنفذین و دلسوزان، توسعه همه جانبه این شهرستان را در ابعاد مختلف آن در دستور و اولیت جدی خود قرار دهد.
امام جمعه گراش گفت: این شهرستان سرشار از ظرفیت های متعدد و متنوع در بخش های مختلف از جمله گردشگری، توریسم درمانی و حوزه های فرهنگی و مذهبی است.
وی ادامه داد: مهمتر از ظرفیت ها و داشته های شهرستان نیز وجود خیرین و نیک اندیشانی که به عنوان یک سرمایه اجتماعی و منحصر به فرد این منطقه منشا خیر و تحولات فراوانی بودند می تواند بهترین فرصت و مزیت برای توسعه شهرستان و عبور از مشکلات و چالش های متعدد منطقه محسوب شود.

نگاه فرماندار باید معطوف به همه مردم با هر طیف و سلیقه سیاسی باشد

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس هم در این آیین تاکید کرد: فرماندار در یک شهرستان به عنوان نماینده عالی دولت ، فرماندار همه مردم و با هر گرایش و طیف و جریان سیاسی است.
جواد قناعتی تصریح کرد: این رویکرد و نگاه راهبردی دولت سیزدهم و البته تاکید مجموعه مدیریت ارشد اجرایی استان است که فرماندار یک شهرستان باید در امر خدمت رسانی به مردم بلندنظرانه عمل کند و نگاه و توجهش به تک تک افرا جامعه و شهرستان با هر سلیقه و طیف و گروهی باشد.
وی تصریح کرد: این را بارها و در بسیاری از جلسات و محافل و آیین های معارفه فرمانداران جدید در سطح استان به صراحت اعلام کرده ایم وهم اینک یکی از خواسته ها و مطالبات جدی از فرماندار جدید گراش هم همین موضوع است که باید با همین رویکرد و نگاه و با تعامل و ارتباط مثبت با همه گروه ها و مسئولان اجرایی برای توسعه این منطقه گام بردارد.
او یادآورشد: انتظار داریم که مدیران و دستگاه های مختلف اجرایی در شهرستان گراش با روحیه تعاملی و ارتباط مثبت و همکاری بیشتر با فرماندار جدید زمینه توسعه و رفع چالش های فراروی این شهرستان را بیش از پیش فراهم کنند.
وی ابراز داشت: استفاده از ظرفیت های نخبگان و گروه های فعال مردمی در حوزه های گوناگون از دیگر اولویت ها و برنامه های فرماندار برای گره گشایی از مشکلات مردم و توسعه شهرستان باشد.

سرپرست فرمانداری گراش معرفی شد

محمود ظاهر زاده روز پنجشنبه پنجم خردادسال ۱۴۰۱ در آیینی با حضور جمعی از مسئولان و مقامات اجرایی استانی و محلی به عنوان سرپرست فرمانداری منصوب و معرفی و از خدمات حدود ۱۷ ماهه مجید غلام پور فرماندار پیشین این شهرستان تجلیل شد.
ظاهر زاده پیش از این معاون عمرانی فرماندار شهرستان مُهر بود و سرپرست نمایندگی مسکن و شهرسازی این شهرستان از دیگر سوابق مدیریتی وی است.

پرهیز از حاشیه سرلوحه کار فرماندار جدید گراش

سرپرست فرمانداری گراش هم گفت: پرهیز از هرگونه اختلاف افکنی ها، حاشیه های وقت گیر، تفرقه و کینه ورزی های شخصی و حرکت در مسیر گفتمان انقلاب ، رهبری و دولت مردمی سیزدهم را سرلوحه کار و برنامه های خود قرار خواهد داد.
ظاهر زاده تصریح کرد: تاکید بر حفظ وحدت و انسجام و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود مردمی و بهره مندی از نظر و دیدگاه ها همه قشرها ، گروه های موثر و صاحبان فکر و اندیشه و اصحاب رسانه و  فرهنگ ، معتمدین و متنفذین و خیرین و همه دلسوزان و مسئولان این شهرستان را محور و اولویت برنامه های کاری خود  در شهرستان قرار خواهم داد.
وی یادآور شد: امیدواریم که بتوانیم با استفاده از پتانسیل‌ها و توان نیروهای مردمی و جوانان و نخبگان این شهرستان در راستای خدمت، توسعه و عمران و آبادانی و دفاع از منافع این شهرستان و رفع چالش های فرارو و تحقق خواسته های جدی مردم با ایجاد وحدت و اعتمادسازی در چارچوب قانون گام های موثر برداریم.
وی ضرورت تحول اداری و استفاده از مدیران دست پاک، مردمی ، جهادی و دلسوز و پای کار را زمینه ساز تحقق برنامه های راهبردی خود و دولت سیزدهم در انجام خدمات رسانی مطلوب تر به مردم دانست.
ظاهر زاده یادآور شد: مبارزه با فساد اداری در ابعاد مختلف که از رویکردهای مهم دولت مردمی سیزدهم است را با قوت و جدیت دنبال می کنم.

تاکید بر حفظ تعامل و پرهیز از حواشی
فرماندار سابق گراش هم گفت: تاکید بر تقویت و ایجاد وحدیت رویه و تعامل بین مجموعه مدیریتی شهرستان درهمه ارکان که به همواره از برنامه ها و رویکردهای دوران مدیریتی ام در این شهرستان بود و در سایه این تعامل و همراهی و همدلی توانستیم بسیاری از چالش ها و مشکلات موجود در بخش های مختلف را مرتفع کنیم.
مجید غلام پور افزود:  از همان شروع فعالیت خود اهداف و برنامه های کاری خود را در حوزه های مختلف و برای توسعه همه جانبه این شهرستان ترسیم کردیم.
وی اظهار داشت: یکی از چالش های عمده شهرستان گراش با توجه به گذشت بیش از ۱۲ سال از زمان شهرستان شدن آن وضعیت کمبود محسوس نیرو در ادارات و عدم ارتقای برخی ادارات بود که هنوز هم برخی از انها به صورت نمایندگی فعالیت می کنند.
او تصریح کرد: یکی از برنامه های اساسی ما در این زمینه با کمک نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی بحث ارتقای ادارات بود که گام های مثبتی در این راستا برداشته شده است.
وی، گاز رسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانور، آبرسانی به بخش مرکزی گراش و روستاهای تابعه و از طریق سد سلمان فارسی و بازدیدهای میدانی از روستاها و حضور در متن مردم را برنامه های مهم خود در طول حدود ۱۷ ماه از خدمت و دوران فعالیت در این شهرستان عنوان کرد.
وی ابراز داشت: یکی از اقدمات مهم در طول دوران فعالیتم در شهرستان گراش همچنین برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری سیزدهم و شوراهای اسلامی شهر و روستا بود که انتخاباتی پرشور، سالم و قانومند و با در سایه حمایت ها و تعامل و همراهی همه اجزای فعال و دستگاه های مختلف اجرایی، امنیتی و قضایی و در کمال امنیت برگزار شد.

شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.