دکتر یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز از همان نخستین روزهای آغاز به کار خود رسیدگی به وضعیت آسفالت و رفع مشکلات شهروندان در این حوزه را از برنامه های خود اعلام کرده بود با اقداماتی که از ابتدای خردادماه جاری و در تداوم این حرکت از دو ماه قبل دنبال می شود این حرکت شکل تازه ای به خودگرفته است

گزارش خبرنگار جارچی اخبار، حاکی از آن است اکثر  مناطق شهری تبریز این حرکت را با جدیت دنبال می کنند

آسفالت‌ریزی کوی لاله، جلالیه و جاده صنعتی تبریز از جمله این پروژه است که  در اولویت شهرداری منطقه ۷ قرار گرفته است

شهردار منطقه ۷ تبریز در این زمینه بر ضرورت اجرای آسفالت‌ریزی اساسی و رفع مشکلات شهروندان تاکید  دارد و می گوید: ترمیم و اصلاح آسفالت در کوی لاله، یکی از مهمترین مطالبات ساکنان این منطقه بوده که ضروری است اکیپی مجزا در این حوزه وارد کار شده و لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی در این منطقه را به سرعت عملیاتی کند.
محمد رشتبری در بازدید خود از این منطقه، وضعیت آسفالت کوی شامی زاده واقع در جلالیه را مورد بررسی قرار داد و اجرای سریع لکه‌گیری و اصلاح آسفالت معابر این مسیر را ضروری دانست و بر سرعت اجرای عملیات در این مسیر تاکید کرد.

همچنین وی با بیان اینکه بخشی از ساخت و سازهای کوی سوسنگرد دارای رشد ۷۰ درصدی است، گفت: در مسیرهایی که در این منطقه عملیات ساخت و ساز با پیشرفت ۷۰ درصدی داشته‌اند، نسبت به توزیع آسفالت اقدام شود و آسفالت‌ریزی آنها در اولویت قرار گیرد.
رشتبری ضمن تاکید بر اجرای عملیات خاک‌برداری ۱۲ متری کوی منتهی به کانال ایلی سو اظهار کرد: رفع مشکلات آسفالت جاده صنعتی با توجه به اهمیت این مسیر و بار ترافیکی بالای آن، لازم است در اسرع وقت در دست اقدام قرار گیرد و اجرای آسفالت‌ریزی اساسی و یا لکه‌گیری بر اساس نیازسنجی‌های لازم عملیاتی شود.

شهرداری منطقه ۲ تبریز نیز عملیات آسفالت‌ریزی خیابان نور یاغچیان را به اتمام رسانده و این عملیات را در تلاشی مشابه همچنان در فلکه فردوس، تداوم بخشیده است.

موسی علی پور شهردار منطقه ۲ با اعلام اینکه عملیات آسفالت‌ریزی در معابر سطح حوزه توسط معاونت فنی و عمرانی این شهرداری در راستای تسهیل تردد شهروندان همچنان تداوم دارد، می گوید: در همین راستا، آسفالت‌ریزی فلکه فردوس به طرف قائم اجرا شده و برای این امر از حدود ۸۰ تن آسفالت استفاده می‌شود.
وی اضافه می کند: در ادامه این فعالیت، همچنین آسفالت‌ریزی خیابان نور شهرک یاغچیان با استفاده از حدود ۲۲۰ تن آسفالت به انجام رسیده است.

شهردار منطقه ۶ تبریز نیز از تداوم کاترزنی و لکه گیری آسفالت در سطح حوزه استحفاظی این منطقه خبر می دهد و با تأکید بر اهمیت بهسازی معابر منطقه اظهار می کند: در راستای تسهیل در تردد شهروندان به ویژه ساکنان غرب و شمالغرب تبریز و تأمین امنیت جانی و مالی آن ها، عملیات کاترزنی و لکه گیری معابر اصلی و محلات توسط اکیپ کارگاه امانی حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه در حال اجرا است.

احمد انیسه اضافه می کند: اجرای این عملیات بر حسب درجه بندی و اولویت بندی معابر، میزان تردد در آن ها، همچنین بازدید میدانی کارشناسان و گزارش های واصله از سوی شهروندان و طبق برنامه زمانبندی شده در سطح نواحی منطقه ۶ تداوم دارد.

وی ادامه می دهد: در همین راستا عملیات کاترزنی و لکه گیری آسفالت در جاده سنتو، سه راهی فرودگاه و کناره تقاطع غیرهمسطح شهیدان حضرت پور توسط عوامل زحمتکش کارگاه امانی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه انجام شد.

شهردار منطقه ۸ از آسفالت ریزی مسیر سواره رو در کنار سنگفرش پیاده‌روها در کوی شهید دلیر اکبری خبر می دهد

رضا جانفشان نوبری اضافه می کند: طی هفته های اخیر عملیات سنگفرش پیاده روها در کوی شهید دلیر اکبری اجرا شده و در کنار آن قسمت سواره رو مسیر نیز روز گذشته توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۸، آسفالت ریزی شد.
وی اظهار امیدواری می کند: با تکمیل سنگفرش پیاده رو ها و آسفالت ریزی مسیر سواره رو، به زودی شاهد تکمیل پروژه خواهیم بود تا آرامش و آسایش شهروندان و ساکنان محل در حین تردد تامین شود.

شهردار منطقه ۸ تبریز همچنین از توزیع ۳۹۰ تن آسفالت، طی هفته اخیر در معابر سطح حوزه، خبر داد و  گفت: طی سالجاری، به‌رغم تنگناهای مالی و افزایش قیمت قیر، برنامه آسفالت‌ریزی معابر و محلات در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس، طی هفته اخیر ۳۹۰ تن آسفالت در معابر اصلی و فرعی سطح حوزه توزیع و اجرا شده‌ است.
جانفشان نوبری آسفالت‌ریزی را یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های کاری منطقه خواند و افزود: ویژگی مهم آسفالت‌های اخیر منطقه ۸، اولویت‌دهی به معابری با نیاز آسفالت بالا بوده است.
شهردار منطقه ۸ با اشاره به اینکه استاندارد آسفالت، در برنامه‌های آسفالت‌ریزی منطقه مورد تاکید است، خاطرنشان کرد: تحکیم بستر محلات و مسیرهای سطح حوزه، جزو اولویت‌های اجرایی است و تا اصلاح همه معابر، ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه ۷ تبریز نیز به اجرای عملیات زیرسازی در خیابان دادمهر ۲ اندیشه در راستای آسفالت‌ریزی اشاره ومی گوید: این عملیات از ابتدای هفته جاری آغاز شده و عملیات ابتدایی تخریب انجام شده است.
محمد رشتبری اجرای این عملیات را توسط نیروهای معاونت فنی عمرانی منطقه عنوان و اظهار کرد: با اتمام عملیات تخریب، نسبت به زیرسازی در این مسیر اقدام خواهد شد.
وی اجرای آسفالت‌ریزی در این مسیر را به صورت دستی و آسفالت‌ریزی کلی عنوان کرد که با اتمام عملیات زیرسازی، طی روزهای آتی عملیات آسفالت‌ریزی نیز آغاز خواهد شد.
شهردار منطقه با اشاره به اینکه تاکنون ۴۲ تن آسفالت توزیع شده و این عملیات همچنان ادامه دارد، یادآور شد: این عملیات در ابعاد ۱۶۰ متر طولی و ۶۰ متر عرضی در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته عملیات آسفالت‌ریزی به اتمام برسد

​​​​​​​شهردار منطقه ۳ تبریز نیز از اجرای عملیات تخریب آسفالت و زیرسازی خیابان انتظام حد فاصل خیابان‌های ارتش و حافظ خبر داد و گفت: این خیابان به طول ٣۶۵ متر به شکل اساسی آسفالت‌ریزی می‌شود.

اکبر پورخردمند از تداوم عملیات آسفالت‌ریزی اساسی کوی و معابر و خیابان‌های سطح حوزه منطقه خبر داد و گفت: وسعت ٣۶۵٠ متر مربعی خیابان انتظام به شکل اساسی بعد از عملیات‌های تخریب آسفالت فرسوده و کهنه قبلی و عملیات زیرسازی با دستگاه آسفالت‌ریز فینیشر به صورت اساسی آسفالت‌ریزی خواهد شد.
وی افزود: معاونت فنی و عمرانی منطقه در حال حاضر در این خیابان ١٠ متری به طول ٣۶۵ متر عملیات‌ مختلفی برای آماده‌سازی همچون تخریب آسفالت و زیرسازی و فشرده‌سازی و رگلاژ را با چهار دستگاه ماشین‌آلات سنگین، آسفالت‌تراش، گریدر، غلتک و بیل بکو (بیل مکانیکی کوچک) اجرا می‌کند.
وی ادامه داد: عملیات‌ قبل از آسفالت‌ریزی اساسی این خیابان، طی امروز و فردا به اتمام رسیده و روز جمعه نیز با دستگاه آسفالت‌ریز فینیشر، به شکل اساسی آسفالت‌ریزی خواهد شد.

شهرداری منطقه ۳ همچنین عملیات تخریب آسفالت فرسوده و زیرسازی کوی رازی در خیابان لاله زار، به وسعت هزار متر مربع آغاز کرد.

برپایه این گزارش معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ در فاز دوم عملیات آسفالت‌ریزی اساسی کوی رازی که با عملیات تخریب آسفالت فرسوده از چند روز پیش شروع شده است را همزمان عملیات زیرسازی نیز توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه انجام می‌دهد.
معاونت فنی و عمرانی منطقه ۳ در این فاز، طول ۱۵۰ متری باقی مانده از کوی را در عرض شش متر با مساحت هزار متر، نوسازی، بهسازی و آسفالت‌ریزی اساسی خواهد کرد.
شهرداری منطقه ۳، ۲۵۰۰ متر مربع از مساحت این کوی را نیز در فاز اول در ماه‌های گذشته نوسازی، بهسازی و آسفالت‌ریزی اساسی کرده بود.

اما محله های تاریخی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ تبریز به جای آسفالت سنگفرش می شود

به گزارش جارچی اخبار،  بر اساس سیاست های شهرداری کلانشهر تبریز خیابان هایی که کمتر از ۱۶ متر هستند و به ویژه در محله های فرهنگی و تاریخی قرار دارند، به جای آسفالت از کف‌پوش های بتنی استفاده می شود.

احمد انیسه شهردار منطقه ۶ تبریز می گوید: با توجه به واقع شدن برخی از بافت های تاریخی فرهنگی شهر در این منطقه و به منظور احیای این بافت ها بعنوان هویت تاریخی از شهرمان، عملیات اجرائی سنگ فرش در محلات شنب غازان کوی دماوند شرقی و غربی و کوی البرز، توسط عوامل اجرائی معاونت فنی و عمرانی منطقه با اعتباری بالغ  بر ۲۵ میلیارد ریال در سه فاز انجام می گیرد که دو فاز آن تمام شده و فاز سوم در حال اجرا است.
وی با تأکید بر تسریع اجرای عملیات احیای محلات تاریخی منطقه اظهار کرد: اجرای سنگفرش خیابانها به جای آسفالت ریزی علاوه بر زیبایی های بصری برای حفظ محیط زیست و همچنین سلامتی شهروندان تاثیر به‌سزایی دارد.
ساماندهی مکان های فرهنگی و تاریخی و بهداشتی مانند مساجد، خانه بهداشت و اورژانس با تلاش شبانه روزی همکاران و پرسنل معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز، در اولویت قرار دارند.