مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۳۱۹ مدرسه کانکسی در استان، گفت: امیدوار به برچیده شدن این مدارس در سفر رییس جمهور هستیم.

به گزارش جارچی اخبار، فرهاد فرهودی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا کوهستانی و صعب العبور بودن روستاهای آذربایجان شرقی را دلیل استفاده از مدارس کانکسی عنوان کرد و افزود: سیاست ما حذف ۹۰ درصد از مدارس کانکسی است که به همین منظور حدود ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اولویت ما سوق دادن خیران به این سمت می باشد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی کمبود فضاهای آموزشی در مناطق محروم روستایی و شهری استان را از جمله مشکلات عمده عنوان کرد و  گفت: از اعتبارات محرومیت زدایی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است و انتظار داریم در سفر ریاست جمهوری به استان عنایت ویژه ای به ساخت مدارس در مناطق محروم شهری و روستایی بشود.

وی با اشاره به غیرمستحکم بودن ۲۰ درصد مدارس استان و با بیان اینکه مدارس نیمه تمام مشکل عمده سازمان نوسازی و تجهیز مدارس است که هزینه زیادی به دولت تحمیل می کند، افزود: هزینه بخش عمده این مدارس با خیران است و طبق مصوبه دولت چنان چه خیران ۵۰ درصد هزینه ساخت و ساز را تقبل کنند، سازمان نوسازی موظف به تهیه هزینه باقی مانده و تکمیل این مدارس می باشد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با اشاره به ۲۹۰ پروژه نیمه تمام خیرساز در استان، گفت: اعتبار سال های قبل تکمیل ۵۰ تا ۶۰ پروژه را کفاف می کرد که امیدواریم با همت دولت سیزدهم اعتبارات افزایش یابد تا بتوانیم ظرف ۲ سال آینده پروژه های نیمه تمام خیرساز را تکمیل کنیم.

فرهودی خاطرنشان کرد: اکثر پروژه های خیرساز استان سه و چهار کلاسه است که برای تکمیل این مدارس حدود ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی اظهار کرد: حدود پنج هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی دولتی و ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه غیردولتی در آذربایجان شرقی وجود دارد که از نظر تعداد فضاهای آموزشی جزو پنج استان برتر کشور هستیم.