سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی بر لزوم تقویت کمی و کیفی اقدامات در راستای نهضت پیشگیری اولیه از اعتیاد به مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش جارچی اخبار، امیر رنجبر در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره نوجوان سالم، گفت: با وجود افزایش تقاضا برای مصرف مواد مخدر در سطح جهانی، بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که شیوع اعتیاد در کشور ما پایین‌تر از میانگین‌های جهانی است و این محصول همراهی و همدلی دستگاه‌های مسئول است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان طلایه‌دار مبارزه با مواد مخدر ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در این جبهه مقدس تقدیم کرده است.

رنجبر با اشاره به اهمیت جشنواره نوجوان سالم در گسترش نهضت پیشگیری از اعتیاد، گفت: انتظار ما این است که حداقل ۱۰ درصد از دانش‌آموزان استان در این جشنواره شرکت و حضور پیدا کنند.

وی اظهار کرد: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری اولیه از اعتیاد است و در این راستا حدود۲۰۰۰ کانون یاریگران زندگی در مدارس استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به وجود ۵۹۲ مدرسه در محلات آسیب‌پذیر استان، گفت: مطابق نقشه خطرپذیری محلات، ما نیازمند اجرای برنامه‌های فرهنگی و صیانتی در محلات مزبور هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: درخصوص این موضوع طرح توانمندسازی محلات آسیب پذیر را تدوین کرده ایم که با مشارکت کلیه دستگاه های مسئول عملیاتی خواهد شد.

رنجبر در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می رود با تجهیز و افتتاح خانه پیشگیری اولیه از اعتیاد بتوانیم نمایشگاه دائمی در استان در همین قالب داشته باشیم تا با ارائه اقدامات مختلف با همکاری دانش آموزان کار نسبتا متفاوتی انجام داده و موفق به گسترش برنامه‌های نهضت پیشگیری اولیه از اعتیاد شویم.