برای اولین بار در تبریز همه تانکرهای آبیاری حوزه فضای سبز شهرداری تبریز به دستگاه ردیاب GPS مجهز شدند.

به گزارش جارچی اخبار،  اکبر امجدی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با ذکر این خبر گفت: در راستای تقویت بخش نظارت در حوزه فضای سبز تبریز و آگاهی کامل از مسیرهای حرکت و موقعیت جغرافیایی تانکرهای آبیاری و نیز استفاده بهینه از منابع آبی و جلوگیری از هدر رفت آن، همه این تانکرها به دستگاه ردیاب GPS مجهز شدند.
وی این اقدام را کاری ارزشمند در حوزه فضای سبز تبریز بیان کرد که می تواند نقش موثری در افزایش راندمان کاری این حوزه ایفا کند.
امجدی عنوان کرد: در ماه‌های اخیر، اقدامات موثری در خصوص تقویت بخش نظارت در حوزه فضای سبز از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز تبریز انجام گرفته که نصب دستگاه ردیاب GPS بر روی تانکرهای آبیاری و کنترل دقیق فرآیند آبیاری فضاهای سبز شهری نیز یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اقدامات در این حوزه به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: سیاست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در بخش مدیریت منابع آبی و بهبود کیفی و کمی وضعیت فضای سبز شهری، حذف حداکثری تانکرها و استفاده گسترده از شبکه آب خام شهری برای آبیاری فضاهای سبز است و در قسمت‌هایی از فضای شهری که به دلیل نبود بسترهای مناسب این امکان وجود ندارد، ناگزیر به استفاده از تانکرهای آبیاری هستیم که کنترل دقیق عملکرد در این بخش نیز از اولویت‌های کاری سازمان است.