شهردار تبریز گفت: اجرای پروژه‌های مسیرگشایی علاوه بر کاهش مشکلات ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور شهروندان، موجب اصلاح و بازسازی بافت قدیمی و فرسوده شهر نیز می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، یعقوب هوشیار در بازدید از پروژه مسیرگشایی گوروانچی واقع در منطقه ۸ تبریز، اظهار کرد: شهرداری تبریز در حال حاضر اجرای پروژه‌های متعدد مسیرگشایی در نقاط مختلف شهر را در دستور کار دارد که با افتتاح آنها شاهد حل مشکلات موجود در این معابر خواهیم بود.

هوشیار خاطرنشان کرد: تمامی نهادها و سازمان‌های ذیربط باید در اجرای پروژه‌های مسیرگشایی، یاری‌گر مجموعه شهرداری باشند.

در این بازدید یعقوب هوشیار شهردار تبریز در جریان اقدامات انجام یافته در این پروژه قرار گرفت و دستورهای لازم جهت حل مسائل و مشکلات موجود را صادر کرد.

در این بین شهردار منطقه ۸ تبریز نیز از اجرای چندین پروژه مسیرگشایی، به منظور حل مشکلات ترافیکی در معابر سطح حوزه این منطقه خبر داد و افزود: اجرای طرح‌های مسیرگشایی در سطح حوزه شهرداری منطقه ۸ تبریز، علاوه بر امکان دسترسی ساکنان و شهروندان به معابر جدید، معضل ترافیک و بلاتکلیفی چندین ساله در بافت مرکزی شهر را نیز برطرف می‌کند.

رضا جان‌فشان نوبری ادامه داد: برای رفع مشکل ترافیک شهر تبریز، به ویژه در بافت مرکزی شهر، اقدام به اجرای چندین پروژه مسیرگشایی مطابق طرح تفصیلی تبریز در محدوده مرکزی شهر کرده‌ایم که به زودی شاهد تکمیل و بازگشایی معابر خواهیم بود.

او تاکید کرد: پروژه‌های مسیرگشایی در محدوده شهرداری منطقه ۸ تبریز از چندین سال قبل آغاز شده است و امیدواریم با تلاش مجموعه شهرداری منطقه ۸ و حمایت‌های شهردار و شورای اسلامی شهر تبریز، بزودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری آنها باشیم.

جان‌فشان همچنین به برخی از پروژه‌های مسیرگشایی منطقه ۸ اشاره کرده و افزود: طی سال‌های اخیر، چندین پروژه مسیرگشایی در محدوده شهرداری منطقه ۸ طراحی و آغاز شده که مسیرگشایی سنجران، مسیرگشایی خیابان شهید علیپور، مسیرگشایی گوروانچی، مسیرگشایی صادقیه، مسیرگشایی دمشقیه و مسیرگشایی آبیاری، از مهمترین آنها به شمار می‌آید.