سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز از تعیین تکلیف مسائل مربوط به شهرک مبل و خودرو به عنوان اتفاقی خوب و مبارک یاد کرد.

به گزارش جارچی اخبار،  محمد عزتی امروز در جلسه قرار خدمت منطقه ۶ تبریز با مسئولان شهری و استانی اظهار کرد: به استناد قانون، یکی از وظایف شهرداری های کشور ساماندهی مشاغل مزاحم است که طبق آن مشاغل آلاینده صوتی و زیست محیطی که به شهروندان آسیب می رساند باید به بیرون از شهر انتقال یابد.

وی با بیان اینکه کارگروه زیربنایی استان آذربایجان شرقی خواستار افزایش مساحت شهرک مبل و خودرو بود، گفت: اگرچه این شهرک هزینه زیادی برای شهرداری دارد، اما جنبه های زیست محیطی و تامین آسایش شهروندان برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز با یادآوری اینکه طرح شهرک مبل و خودرو قبلا در شورای عالی شهرسازی تغییر کاربری داده شده است، افزود: اگر بتوانیم درباره این شهرک و مشکلات مالکیتی آن به جمع بندی برسیم، اتفاق بسیار مفیدی برای شهر به حساب می آید.

در این جلسه همچنین احمد انیسه، شهردار منطقه ۶ تبریز اظهار کرد: مساحت کل شهرک مبل و خودرو مایان ۲۷۰ هکتار است و مسئله اصلی که با آن مواجهیم، این است که سهم اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی از محل تغییر کاربری این محل هنوز پرداخت نشده است.