نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: مادامی که نظارت عالی بر شرکت های هواپیمایی نباشد، شرکت ها بدون توجه به ظرفیت ناوگان خود به بلیت فروشی ادامه داده و شاهد تکرار تاخیرهای چند ساعته در پروازها خواهیم بود.

به گزارش جارچی اخبار،  اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت ورود سازمان هواپیمایی به تاخیر چندین ساعته پروازها و نقص فنی هواپیماها، بیان کرد: متاسفانه نظارت عالیه‌ای که باید از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری بر روی ایرلاین ها اعمال شود، وجود ندارد. در زمان تغییر وضعیت پروانه ایرلاین ها متاسفانه توجهی به تخلفات صورت گرفته و نارضایتی مردم نمی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: لازم است نظارت عالیه‌ای بر روی ایرلاین ها صورت گیرد و با شرکت هایی که بلیت فروخته و پروازهای آنها با تاخیرهای چندساعته انجام می شود یا حتی پروازهای خود را کنسل می کنند، برخورد شود. این نابسامانی در برنامه ریزی ها زمینه سردرگمی و نارضایتی مردم را فراهم می کند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید هر ماه بر فروش بلیت هواپیما نظارت شود و با آن شرکت هایی که پروازهای آنها تاخیرهای متعدد داشته است برخورد شود. این شرکت ها باید جریمه شوند تا با برنامه ریزی دقیق جلوی تکرار تاخیرهای متعدد گرفته شود.

حسین زهی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی باید متناسب با ظرفیت ناوگان هوایی خود برنامه ریزی کرده و نسبت به بلیت فروشی اقدام کنند، تاکید کرد: تا زمانی که نظارتی در این حوزه نباشد، ایرلاین ها هرگونه که دوست دارند برنامه ریزی می کنند و شاهد تکرار این تاخیرها هستیم. باید نظارت عالی در این حوزه اعمال شود تا تاخیرها به حداقل کاهش یابد.