رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان‌شرقی از آغاز فعالیت ۴۷ مرکز سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان از اول تیرماه خبر داد و گفت: ۶۰ هزار نوآموز امسال سنجش می‌شوند.

به گزارش جارچی اخبار، مریم خوشبخت با بیان اینکه از این تعداد ۱۴ مرکز در تبریز و بقیه در شهرستان ها فعالیت خواهند کرد، اظهار کرد: از این تعداد مرکز ۲۶ واحد در سطح الف و ۲۱ واحد در سطح  ب فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته به جهت شرایط خاص کرونایی حدود ۱۰ هزار نوآموز سنجش شدند، افزود: امسال برای سنجش ۶۰ هزار دانش آموز بدو ورود و بالغ بر ۴۰ هزار نوآموز پیش دبستانی هدف گذاری شده است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی با اشاره به ابلاغ دستور العمل جهش دانش آموزان گفت: این امر امسال برای ۷۰۰ دانش آموز در پایه های دوم تا پنجم ابتدایی پیش بینی شده است.

خوشبخت تامین مشکل هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی را به عنوان یکی از چالش های پیش روی آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: هزینه ایاب و ذهاب در گذشته رایگان بود، اما به دلیل وضعیت اقتصادی، اکنون آموزش و پرورش ۵۰ درصد هزینه را تقبل می کند و بقیه بر عهده والدین است.
وی خاطرنشان کرد: اما اولیای این دانش آموزان مشکلات دیگری از قبیل هزینه های فیزیوتراپی و سایر درمان ها دارند که برای جبران این هزینه ها نیازمند کمک شهرداری و سایر دستگاه ها هستیم.