در هفته ای که گذشت، شهرداری تبریز با توزیع شش هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در نقاط مختلف شهر، ساماندهی معابر شهر را که یکی از مطالبات جدی شهروندان و از اولویت های مدیریت شهری است، تداوم بخشید.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از شهریار، آسفالت شهری و مناسب‌سازی مسیرهای تردد، دغدغه‌ای به قدمت شهرنشینی و احداث اولین جاده‌های حمل و نقل در دنیاست که تقریبا در همه جای دنیا اولویت اول مدیریت شهری محسوب می‌شود. مناسب‌سازی مسیر و آسفالت‌ریزی اصولی برای تردد شهروندان بدون کوچکترین ناراحتی و نارضایتی، کمترین مطالبه شهروندان از شهرداری و مدیران آن است.

شهرداری تبریز نیز به همین سبب و در راستای ارج نهادن به خواسته‌های به‌حق شهروندان، این روزها که فصل کاری منطقه آذربایجان در جریان است، با آسفالت‌ریزی‌های گسترده اقدام به بهسازی معابر برای تردد سهل‌تر شهروندان و افزایش رضایتمندی عمومی کرده است.

حالا مناطق دهگانه شهرداری تبریز هم به تکاپو افتاده‌اند و از آسفالت‌ریزی‌های اساسی گرفته تا آسفالت کوچه‌ها و لکه‌گیری معابر مربوط به مناطق خود را به طور جدی در دست اجرا دارند. در این مطلب نگاهی به آمار آسفالت‌ریزی طی هفته سوم خرداد داشته‌ایم و به تفکیک میزان تناژ و نقاط آسفالت‌ریزی در هر منطقه بررسی شده است.

منطقه ۱

طی هفته گذشته شهرداری منطقه ۱ تبریز با توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در سطح معابر این منطقه اقدام به بهسازی و لکه‌گیری کرد. بر همین اساس، خیابان‌های امام (ره)، ۷ تیر و خیابان شهید بهشتی در سطح این منطقه آسفالت‌ریزی شدند.

منطقه ۲

شهرداری منطقه ۲ تبریز هم با ۱۳۰۰ تن آسفالت در این هفته در صدد آماده سازی و بهسازی معابر منطقه خود برآمده است.

بر همین اساس خیابان مردانی آذر یاغچیان، کوی های سماء ۲، ۳ و ۴ و همچنین مسیر آبرسان تا گلگشت آسفالت‌ریزی شد.

منطقه ۳

طی هفته گذشته شهرداری منطقه ۳ تبریز نیز با مجموع ۱۵۰۰ تن آسفالت‌ریزی، معابر این منطقه را برای شهروندان خود مناسب‌سازی کرده است.

۵۵۰ تن آسفالت ریزی در رمپ مارالان از سمت اتوبان شهید کسایی، ۸۰۰ تن آسفالت ریزی در خیابان لاله زار، لکه گیری و آسفالت ریزی ۱۰۰ تنی محلات سطح منطقه توسط واحد عمران و لکه گیری با ۵۰ تن آسفالت توسط معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ طی هفته گذشته انجام یافت.

منطقه ۴

در این بین شهرداری منطقه ۴ تبریز نیز با ۴۴۰ تن آسفالت گامی در جهت بهبود وضعیت آسفالت معابر خود برداشته است.

آسفالت ریزی کوی اسلامی خیابان انقلاب، آسفالت ریزی کوی اسلامی خیابان پاسداران، کوچه بهارستان شهرک رضوانشهر، کوچه ۱۰ متری پنجم شهرک رضوانشهر، کوچه شهید آقاوندی خیابان حجتی و لکه گیری خیابان گلچین غربی از جمله اقدامات این منطقه طی هفته گذشته بود.

منطقه ۵

بر همین اساس شهرداری منطقه ۵ تبریز نیز نسبت به آسفالت‌ریزی ۴۸۵ تنی اقدام کرده است. این منطقه در محدوده‌های مختلفی اعم از کوی لاله بارنج، مهستان ۴ در استانداری، فرشته جنوبی، کوی گاز باغمیشه، خیابان علامه امینی بارنج و میدان شهید عبداللهی مرزداران عملیات آسفالت‌ریزی را به انجام رساند.

منطقه ۶

شهرداری منطقه ۶ تبریز طی هفته گذشته با ۲۵ تن آسفالت مسیرهای قراملک، شهرک امام خمینی(ره) و خیابان خطیب را لکه‌گیری کرده است.

منطقه ۷

شهرداری منطقه ۷ تبریز نیز آسفالت ریزی ۳۳۲ تنی را طی هفته گذشته در دستور کار خود قرار داد.

مسیر جاده قدیم وادی رحمت (شهید حسن جنگجو) با ۲۱۲ تن، عمده‌ترین آسفالت‌ریزی این منطقه طی هفته گذشته را به خود اختصاص داد.

آسفالت‌ریزی کوچه شهید مقدوری، کوی برلیان رواسان، کوچه‌های تابعه کوی چشمه رواسان، ۱۳ آبان اندیشه و همچنین لکه‌گیری مسیرهای اصلی منطقه ۷ از جمله عمده این اقدامات است.

منطقه ۸

شهرداری منطقه ۸ تبریز هم با ۲۸۰ تن آسفالت ریزی در راستای بهسازی معابر خود اقدام کرد.

لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی در کوچه‌های خیابان شریعتی، کوچه کلکته‌چی و کوچه سید خان در عزب دفتریلر از جمله اقدامات این منطقه به شمار می‌رود.

منطقه ۹

شهرداری منطقه ۹ تبریز هم آسفالت ریزی ۷۸۰ تنی را برای هفته گذشته در برنامه کار خود قرار داد.

۱۱۰ تن آسفالت ریزی دستی و ۶۷۰ تن آسفالت‌ریزی اساسی در خیابان های خاوران، فتح آباد و بلوار شهدای سلامت توسط این منطقه انجام یافت.

منطقه ۱۰

در این بین شهرداری منطقه ۱۰ تبریز نیز ۲۳۴ تن آسفالت‌ریزی در سطح منطقه خود انجام داد که این آسفالت‌ریزی‌ها در محوطه پارک آزادگان واقع در خیابان اتحاد، کوچه های منتهی به کوی فیاض بخش واقع در خیابان منبع، کوی شهید نوروزی واقع در خیابان شمس تبریزی و کوچه اورنگی واقع در خیابان منبع انجام یافت