در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز لوایح شهرداری تبریز و مصوبات کمیسیون‌های مختلف شورا از جمله تغییر در فهرست بهای فضای سبز، برپایی هفته فرهنگی تبریز در اشتوتگارت و تاسیس کمیته نظارت بررسی شد.

به گزارش جارچی اخبار،  لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تغییر در فهرست بهای فضای سبز ۱۴۰۱ دومین دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه مصوبه کمیسیون، لایحه هماهنگ شده سازمان سیما و منظر و شهرداری در بحث مالی است، افزود: پیش از این ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش حقوق پیش بینی شده بود که پس از اعلام افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران از سوی دولت، این پیش بینی دستخوش تغییر شد.

علی نوای باغبان خاطرنشان کرد: تاکید داشته‌ایم اعمال این تغییر و اصلاح ارقام در متمم بودجه انجام گیرد.

در نهایت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تغییر در فهرست بهای فضای سبز ۱۴۰۱ توسط اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

تأسیس کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی

در ادامه این جلسه مصوبه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری، در خصوص طرح یک فوریت اعضای شورای شهر مبنی بر الزام شهرداری تبریز برای تأسیس کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: حداقل سه هزار تن نخاله ساختمانی در تبریز وجود دارد که ۱۲۰۰ تن به نخاله‌گاه‌هایی تعیین شده انتقال یافته و دپو می‌شود و باید محل جمع آوری ۱۸۰۰ تن باقی مانده نیز مشخص شود.

حجت الاسلام رسول برگی با تاکید بر ایجاد مشکلات زیست محیطی و نازیبایی‌های بصری در شهر که از این موضوع حاصل می‌شود، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، می‌توان با ترکیب نخاله‌های ساختمانی و ترکیب پسماند شهری مشکلات موجود را حل کرده و نسبت به تولید سرمایه اقدام کنیم.

طرح یک فوریت اعضای شورای شهر مبنی بر الزام شهرداری تبریز برای تأسیس کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی طی شش ماه آینده به تصویب رسید.

برپایی هفته فرهنگی تبریز در اشتوتگارت

شهردار تبریز در خصوص لایحه شهرداری مبنی بر برگزاری هفته فرهنگی تبریز در اشتوتگارت آلمان، گفت: برنامه شهرداری استفاده از همه ظرفیت‌ها بوده و این اقدام نیز در راستای دیپلماسی شهری خواهد بود.

یعقوب هوشیار ادامه داد: نگاه ما در این زمینه هزینه‌ای نبوده و سرمایه‌گذاری است. تبریز با ۹ شهر دنیا خواهرخوانده است و باید اقدامات لازم برای بهبود این موضوع آغاز شود.

لایحه شهرداری تبریز در خصوص برپایی هفته فرهنگی تبریز در شهر اشتوتگارت آلمان با هفت رای به تصویب رسید.

تاسیس کمیته نظارت بر قراردادها و دعاوی حقوقی شهرداری تبریز

رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: به دلیل بروز برخی مشکلات در قراردادها و پیمان‌های شهرداری پیشنهاد اضافه شدن این واژه حقوقی با همکاری و پیشنهاد اعضا، ارائه می شود.

روح الله دهقان‌نژاد افزود: این طرح‌ها در راستای حفظ منابع شهرداری که همان منابع مردمی است خواهد بود و از آسیب‌های احتمالی پیشگیری خواهد کرد.

مصوبه کمیسیون تحقیق نظارت، ارزیابی و حقوقی شورای شهر در خصوص طرح یک فوریتی تاسیس کمیته نظارت بر قراردادها و دعاوی حقوقی شهرداری تبریز مناطق و سازمان‌ها به تصویب شورای شهر رسید.

همچنین در این جلسه گزارش حسابرسی شورای اسلامی شهر تبریز در سال ۱۳۹۹ با ارائه تکالیفی برای سال آینده و رفع برخی ایرادات، به تصویب رسید.