رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلیبر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کلیبر موفق به دستگیری شکارچیان متخلف کل وحشی در منطقه حفاظت شده ارسباران شدند.

به گزارش جارچی اخبار،  علیرضا قوجایی در یک گفت و گوی خبری با اعلام خبر دستگیری شکارچیان متخلف افزود: ماموران و محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست این اداره در گشت و کنترل  داخل منطقه حفاظت شده ارسباران (منطقه امن و پارک ملی حوزه استخفاظی وینق)  موفق به دستگیری این متخلفین شدند.

وی اظهار داشت: از این شکارچیان متخلف لاشه ۲ راس کل وحشی و اسلحه شکاری و مقادیری فشنگ و سایر اقلام شکار نیز کشف و ضبط و پرونده پس از تکمیل تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلیبر از مردم درخواست نمود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را شماره تلفنهای ۱۸۱۲ و ۱۵۴۰ به این اداره اطلاع دهند.

منطقه حفاظت شده ارسباران با وسعت ۸۰ هزار و ۴۲۷ هکتار در کناره های جنوبی رود ارس در حوزه شهرستان های کلیبر و ورزقان واقع است.

این منطقه در سال ۱۳۵۴ از طرف یونسکو عنوان «ذخیره گاه زیست کره» را دریافت و از اشتهار جهانی برخوردار و به عنوان فسیل زنده معروف شد.

گونه های جانوری منطقه حفاظت شده ارسباران ۳۲۰ گونه بوده شامل پستانداران شاخص همچون کل و بز، پلنگ، گربه وحشی، خرس قهوه ای و سیاه گوش است.
بیش از ۲۲۰ گونه پرنده نیز از جمله سیاه خروس و قرقاول در این منطقه زیست می کنند که مختص ارسباران بوده و شهرت جهانی دارند.
همچنین ۳۸ گونه خزنده و دوزیست و ۲۲ گونه ماهی هم در منطقه ارسباران شناسایی شده است.