رئیس دانشگاه مراغه گفت: این دانشگاه طبق نتایج منتشر شده از رتبه‌بندی تایمز کشورهای آسیایی در سال ۲۰۲۲ میلادی در رتبه ۲۵۱ تا ۳۰۰ قرار گرفته است.

به گزارش جارچی اخبار، «محمد زادشکویان» روز سه‌شنبه افزود: «تایمز» از نظام‌های رتبه‌بندی معتبر در سطح بین‌المللی است که از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون دانشگاه های آسیایی را در کنار لیست بین‌المللی خود رتبه‌بندی کرده است.

به گفته وی روش‌شناسی این رتبه‌بندی همانند روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌هاست که از ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی بهره می‌گیرد.

وی اظهار داشت: ۱۷ کشور از ۲۷ کشور اسلامی قاره آسیا در این رتبه‌بندی حضور دارد که‌ ایران از لحاظ تعداد با ۵۸ دانشگاه در صدر آنهاست.

وی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با رتبه ۵۷ اولین دانشگاه ایران و دانشگاه‌های علوم پزشکی کردستان، پزشکی مازندران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت ایران به ترتیب با رتبه‌های ۶۴، ۶۸، ۷۰، ۹۰ و ۹۶ در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

حدود سه هزار و ۶۰۰ دانشجوی دختر و پسر در چهار رشته دکتری، ۲۶ رشته کارشناسی ارشد، ۱۸ رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می‌کنند.

دانشگاه مراغه که از سال ۱۳۷۰ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرد، طی سال ۱۳۹۱ به دانشگاه ارتقا یافت و اکنون دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.