مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در بازدید میدانی از سطح شهر تبریز، مشکلات برخی از درختان مورد تحقیق و بررسی علمی قرار گرفت.

به گزارش جارچی اخبار،  اکبر امجدی به همراه عده ای از اساتید مرکز تحقیقات کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی و جمعی از کارشناسان حوزه فضای سبز با حضور در سطح شهر از نزدیک علل و عوامل مختلف دخیل در مشکلات برخی از درختان را مورد تحلیل و تحقیق قرار دادند.
در این تحقیقات کاملاً علمی، راهکارهای جلوگیری از بین رفتن تدریجی و نیز تقویت مجدد درختان اقاقیا و نارون در برخی از مسیرهای شهری بررسی شد.
در این بازدید، درختان اقاقیا و نارون از این حیث که دارای مشکل کم آبی یا کمبود تغذیه و آهن و یا دچار آفت و بیماری هستند، مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد به صورت پایلوت درختان و قطعاتی از فضاهای سبز در مناطق مختلف انتخاب و آزمایشات و تحقیقات لازم بر روی آنها با لحاظ مشکلات احتمالی موجود انجام و نتایج به صورت قطعی در یک ماه آینده اعلام شود.
درختان اقاقیا و نارون در برخی از نقاط شهر تبریز با وجود شرایط همسان با سایر درختان و رسیدگی برابر در چند سال اخیر دچار برخی مشکلات بودند که با تاکید مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز تحقیقات لازم برای کنکاش موضوع و یافتن علل و عوامل دخیل در این امر در جریان است.