سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: تاب‌آوری اجتماعی باعث کاهش جرایم خشونت‌آمیز در جامعه می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، احمد موقری روز شنبه در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان، توجه به بحث تاب آوری اجتماعی را از لحاظ روانی در جامعه منجر به کاهش آمار جرایم مرتبط با خشونت دانست و افزود: در این راستا آگاه سازی عمومی و مساعدت رسانه های گروهی لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه برخی از جرایم به عنوان جرایم اولویت دار مطرح می شوند که فراوانی آن در استان زیاد است، اظهار داشت: جرایم اولویت دار به عنوان برنامه های اساسی در بحث پیشگیری مورد توجه دادگستری آذربایجان شرقی قرار گرفته که از از جمله این مباحث جرایم مرتبط با خشونت است.

موقری، ایراد ضرب و جرح عمدی، توهین، اهانت، تخریب و افترا را جزو جرایم مرتبط با خشونت در آذربایجان شرقی بیان کرد که عوامل متعددی باعث ارتکاب آنها و افزایش مراجعات مردمی به دادسراها و مراکز قضائی می شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و عمومی باید در رابطه با کاهش میزان جرایم مرتبط با خشونت برنامه های خود را به دادگستری آذربایجان شرقی ارائه دهند، یادآور شد: با اجرای این برنامه ها می توان تا پایان سال شاهد کاهش آمار این نوع جرایم بود.

موقری به برگزاری جشنواره نقد برتر قوه قضائیه در سال جاری اشاره و اضافه کرد: در طول سابقه عدلیه ایران برای اولین بار قوه قضائیه جشنواره ای به منظور جلب مشارکت مردمی در موضوعات مرتبط با خود برگزار کرده است که می تواند بسیار ثمربخش باشد.

وی ادامه داد: در کنار فعالیت سامانه سجام قوه قضائیه که گزارشات مردمی در آن ثبت می شود، به منظور تکمیل مشارکت مردمی و نخبگان جامعه جشنواره نقد برتر در مورد قوه قضائیه پیش بینی شده است و علاقمندان به موضوع جشنواره می توانند آثار انتقادی خود را تا ۳۱ خرداد به آدرس این جشنواره (www.nagd.eadl.ir)  ارسال کنند.