معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با تشریح اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر، گفت: ورزش تبریز در مسیر احیا قرار دارد.

به گزارش جارچی اخبار، محمد علیپور درباره اقدامات انجام شده در حوزه تعمیر و ارتقای زیرساخت‌های ورزشی شهر گفت: در سال‌های اخیر متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین عدم اختصاص بودجه، بسیاری از سالن‌های ورزشی و استخرهای شهرداری تعطیل شده بود که خوشبختانه در چندماه اخیر اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داد.

وی با بیان اینکه ۶۰درصد تعمیرات مورد نیاز اماکن ورزشی در چندماه اخیر انجام شده است، تشریح کرد: استخر مجموعه شهید توانا بعد از سه سال تعطیلی، استخر خاوران بعد از شش سال واگذاری به بخش خصوصی، تالار شهرداری پس از پنج سال تعطیلی و سالن آفتاب پس از پنج سال تعطیلی با انجام تعمیرات اساسی و زیرساختی دوباره فعال شده و میزبان شهروندان ورزش‌دوست تبریز هستند.

وی همچنین با اشاره به پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش تصریح کرد: استخر ستارخان حدود هشت سال با پیشرفت فیزیکی ۳۰درصد نیمه تمام مانده بود که اکنون با اختصاص اعتبار ۵۰میلیارد ریالی و همچنین ساختمان اداری معاونت ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با اختصاص بودجه ۵۰میلیاردریالی اجرا می‌شوند.

علیپور در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: چندین سال بود که شهرداری تبریز در مسابقات حضور فعالی نداشت اما در ماه‌های گذشته توانستیم در فوتسال کلانشهرهای کشور که در مشهد برگزار شد، رتبه دوم بزرگسالان را کسب کنیم.

وی افزود: همچنین در رشته شنا که در همدان برگزار شد، رتبه دوم بانوان و پنجم آقابان را به دست آوردیم.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز همچنین خاطرنشان کرد: در برنامه تقویمی امسال، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده ایم که دست‌کم هر ماه در یک منطقه مسابقه ورزشی همراه با اهدا جوایز در راستای فعال‌سازی ورزش همگانی داشته باشیم.

علیپور همچنین اعلام کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته مربی ورزشی در تفرجگاه عون بن علی حضور می‌یابد که شهروندان می‌توانند ورزش حرفه‌ای همراه با مربی را در آن طبیعت بکر تجربه کنند.