مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی چرخه ورود نیروی انسانی به آموزش و پرورش را معیوب خواند و افزود: با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب که دانشگاه فرهنگیان متولی جذب نیروی انسانی است متاسفانه شاهد ورود نیروهای غیرمتخصص و غیرکاردان از جاهای دیگر هستیم.

به گزارش جارچی اخبار،  علیرضا صیادی در جلسه آموزش و پرورش مناطق چهارگانه شهرستان میانه؛ با بیان اینکه این امر حوزه تعلیم و تربیت را تهدید می کند، کسری نیروی انسانی در آموزش و پرورش را ناشی از سوء مدیریت در سالهای قبل دانست.

از نمایندگان مردم میانه در مجلس خواست تا با همراهی سایر نمایندگان در اصلاح چرخه معیوب ورود معلمین به آموزش و پرورش بویژه در پایه های ابتدایی بکوشند زیرا ارزش علم در جذب نیروهای متخصص؛ کاردان؛ دلسوز و متعهد است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان انجام تعلیم و تربیت به روشهای سنتی را سبب عقب ماندگی در این حوزه خواند و افزود: به روز بودن همراه با تکنولوژی های آموزشی سبب همخوانی کشور ما با سایر کشورهای توسعه یافته در حوزه آموزش و پرورش خواهد بود.

وی فرق آموزش و پرورش در ایران با سایر کشورها را در تربیت انسانهای خداباور خواند و گفت: در سند تحول بنیادین به این موضوع اشاره شده است و ما باید علاوه بر تحت تعلیم قرار دادن دانش آموزان به جنبه های تربیتی آنها بیشتر توجه کنیم تا بتوانیم با مدیریت صحیح و برنامه ریزی لازم از به روز بسیاری از آسیبهای اجتماعی آن هم در سنین پایین جلوگیری کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از پروژه های عمرانی آموزش و پرورش میانه و خانواده شهید فرید دیدار کرد .