با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده محصولات شوینده و بهداشتی، گام نخست برای راه‌اندازی نخستین شتاب‌دهنده تخصصی ایران در این صنعت برداشته شد.

به گزارش جارچی اخبار، در این مراسم که با حضور مدیران ارشد شرکت‌های مدیریت صنعت شوینده، یکی از شرکت‌های مطرح‌داخلی در صنعت شوینده و رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، تفاهم نامه همکاری مشترکی به منظور راه اندازی نخستین شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه تولید محصولات شوینده و بهداشتی بین دو مجموعه به امضا رسید.

در این مراسم «سیدجواد صدری‌مهر» رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: دانشگاه به عنوان جایگاهی برای حل مساله است و باید مسائل و نیاز صنعت برای دانشجویان و اساتید صاحب ایده تعریف شود تا مطابق آن بتوانند به حل مساله بپردازند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهای دانشگاهی و استارتاپ‌های فعال فراوان در حوزه مواد شوینده و بهداشتی در سطح کشور دارد که قرارگیری آنها در کنار صنعت به شکل واقعی و اطمینان از وجود یک شبکه بازار گسترده، به تجاری‌سازی محصولات آنها کمک شایانی می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: این مجموعه آمادگی خود را برای همکاری‌های دوجانبه به‌منظور جمع‌آوری ایده‌ها در راستای کمک به رشد فناورانه طرح‌های تجاری واستارتاپ ها و تجاری‌سازی و تبدیل ایده‌ها به محصول اعلام می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد سالیانه دست‌کم پنج محصول جدید فناور در حوزه محصولات بهداشتی تولید شود.

همچنین، «مهدی صولی» عضو انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در آیین امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: کمتر از یک ماه پس از حضور موفق در رویداد ملی گام دوم که با استقبال بسیاری از دانشجویان و اساتید صاحب ایده و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فعال در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی مواجه شد، امروز توانستیم مقدمات ایجاد یک ساختار منظم و نهادمند برای تاسیس مرکز استاندارد با شاخص‌های زیست بوم نوآوری را برای شناسایی ایده ها و استعدادهای برتر فراهم کنیم.

وی بیان‌داشت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده است، با امضای این تفاهم نامه و همکاری با پارک علم و فناوری به عنوان یکی از مهمترین کانون‌های فعال در حوزه نوآوری، نسبت به تقویت بستری مناسب برای شناسایی، جذب، هدایت و همکاری با دیگر اجزای زیست‌بوم نوآوری اقدام به تاسیس نخستین شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه تولید محصولات شوینده و بهداشتی در کشور کنیم.