مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به پوشش هزینه‌های ناباروری و نازایی توسط بیمه سلامت، گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه خدمات نازایی در استان پرداخت شد.

به گزارش جارچی اخبار، وحید مجیدی روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جوان سازی و رشد جمعیت و از آنجا که یکی از ارکان عملیاتی سازی این امر بیمه سلامت است؛ لذا بیمه سلامت هم راستا با این دستور، پوشش هزینه های خدمات ناباروری و نازایی را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه تمام خدمات نازایی در تعهد سازمان است و هر زوج سالانه سه بار می تواند خدمات را دریافت کند، از پرداخت ۵۴۰ میلیون تومان برای ۷۴۰ زوج نابارور استان در طول سه ماهه امسال خبر داد و افزود: پیش بینی می شود امسال تا چهار میلیارد تومان در این زمینه پرداخت کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه های این خدمت در مراکز دولتی و غیردولتی در تعهد بیمه سلامت است، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیمارستان های الزهرا، ولیعصر، شمس و نیز جهاد دانشگاهی و سه مرکز خصوصی در تبریز خدمات درمان ناباروری و نازایی را ارایه می دهند.

مجیدی با بیان اینکه تاکنون ۷۴۰ زوج نابارور در استان نشان دار شده اند، گفت: هر بیمه شده در طول سال سه بار تا سقف ۵۰ میلیون تومان می تواند از خدمات باروری بهره مند شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به سقف سنی دریافت خدمات نازایی خاطرنشان کرد: قبلا افراد تا سن ۴۰ سال در تعهد بیمه بودند که هم اکنون به ۴۹ سال افزایش یافته است.

وی با اشاره به سیاست های تشویقی فرزندآوری گفت: زنان باردار بدون دفترچه با مراجعه به ادارات شهرستان ها می توانند از دفترچه رایگان و بیمه انفرادی برخوردار شوند ضمن آنکه کودک متولد شده نیز تا پنج سال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرد.

مجیدی همچنین با اشاره به تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین بر اساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم گفت: طبق اعلام وزارت کشور، ۱۰۰ نقطه آسیب پذیر شدید، متوسط و خفیف در استان به تفکیک شهرستان معرفی شده است که در این راستا ۱۹۰ هزار نفر را به صورت رایگان بیمه کردیم که با اضافه شدن این افراد، تعداد بیمه شدگان رایگان در استان به ۵۸۰ هزار نفر رسید.

وی ادامه داد: بالغ بر ۲۳۰ پزشک در راستای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع برای جمعیت ۳۹۰ هزار نفری بیمه همگانی خدمات ارایه می دادند که با افزایش ۱۹۰ هزار نفر باید از پزشکان دیگر نیز کمک بگیریم.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اجرای نسخه نویسی الکترونیک گفت: هم اکنون ۱۰۰ درصد نسخه نویسی در استان به صورت الکترونیک است و روزانه حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نسخه به صورت الکترونیکی به سازمان ارسال می شود.