رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی گفت: در سه ماهه سال جاری میزان دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد و دستگیری معتادان و معرفی به کمپ نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ جعفر اقربایی فام با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده  افزود: در این راستا نیز ۲۷ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شده اند.

وی با اشاره به انجام ۲ هزار و ۲۶ عملیات پلیسی در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان، گفت: نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق به شناسایی و متلاشی کردن ۲ باند منطقه ای فعال در استان شدند .

سرهنگ اقربایی فام با بیان اینکه در سه ماهه گذشته یک هزار و ۴۸۳ طرح توسط پلیس در استان اجرا شد، گفت: اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در گذشته قهری و پلیسی بوده ولی اکنون دیدگاه پیشگیرانه و مقابله ای در ابعاد اجتماعی حاکم است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۷۰ تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که ۹۰ درصد کشفیات توسط پلیس مواد مخدر انجام شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی افزود: در ۵ تیرماه جاری مصادف با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، مواد مخدر کشف شده در تبریز امحا می شود.

وی با اشاره به اینکه افراد سودجو با القای افکار غلط به دنبال فریب نوجوانان و جوانان هستند، گفت: خانواده ها باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود بوده و آنان را از عوارض و پیامدهای ناشی از مواد مخدر آگاه کنند.