معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم عنوان کرد: استان قم پیشگام در عرصه پیشگیری از وقوع جرم است.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار، حجت الاسلام یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه اصحاب رسانه ادامه دهندگان راه پیامبرانی هستند که پیام های الهی را برای مردم تبیین می‌کردند، گفت: راه رسیدن به کمال طبق گفته‌های پیامبران، گناه نکردن است و گناه نکردن عامل رسیدن به کمال محسوب می‌شود‌.
وی افزود: تلاش شیطان گسترش گناه، جرم، خلاف و آسیب های اجتماعی در جامعه است و منظور از پیشگیری این است که اقدامی صورت گیرد تا از ناهنجاری‌ها جلوگیری شود.
حجت الاسلام یزدی پرخواهی و پرخوری را منشأ همه بیماری ها دانست و عنوان کرد: درمان همه بیماری‌ها پیشگیری است و پیشگیری قبل از اینکه امری عقلی باشد، امری شرعی است و علاوه براینکه امری نقلی و حقوقی است، امری ولایی نیز می‌باشد.
وی با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند پیشگیری را در اولویت امور خود قرار دهید، خاطرنشان کرد: راه کلی پیشگیری ۴چیز است اول اینکه والدین، معلمان و سایر اقشار مرتبط برای ساخت انسانی که از ناهنجاری دور باشد، تلاش کنند و دومین کار اصلاح کسی است که دچار ناهنجاری شده، سومین مورد تطهیر محیط و چهارمین مورد که بسیار مهم است و با رسالت شما خبرنگاران سروکار دارد، آموزش و بالابردن اطلاعات مردم و آگاهی بخشی به آنان در این زمینه است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم، با بیان اینکه استان قم در عرصه پیشگیری، پیشگام است، تصریح کرد: قم در زمینه پیشگیری از مواد مخدر و اعتیاد، پیشگیری از مفاسد اخلاقی، پیشگیری از جرایم مرتبط با مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیر رسمی، کنترل و مقابله با خشونت، مقابله با آسیب‌های فضای مجازی که طبق فرمایش رهبری به قتلگاه جوانان تبدیل شده، پیشگیری از سرقت، پیشگیری از آسیب‌های کودکان و نوجوانان و در زمینه پیشگیری از طلاق و استحکام بخشی به خانواده پیشگام است.
وی در پایان پیرامون پیشگیری از طلاق در استان اذعان داشت: در سال گذشته از مجموع افرادی که در استان قم برای طلاق اقدام کرده‌ بودند، بعد از گذراندن دوره های الزامی، ۵۱ درصد افراد از طلاق منصرف شدند که بدون شک برای استمرار چنین اتفاق خوبی نیز تلاش خواهد شد.