رییس جمهور گفت: هلال احمر و استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی باید کمک‌های بشر دوستانه را به مردم زلزله زده افغانستان تسریع دهند.

به گزارش جارچی اخبار،  آیت الله سیدابراهیم رییسی عصر پنجشنبه در شورای اداری خراسان شمالی با عرض تسلیت به مردم زلزله زده افغانستان اظهار داشت: زلزله افغانستان بسیار دلخراش بود و این حادثه ما را آزرده خاطر کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار، این حادثه تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ فوتی داشته است و مسوولان در راستای کمک به مردم مظلوم، مسلمان و داغدیده این کشور تلاش کنند.

آیت الله رییسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در کمک های بشر دوستانه همواره پیشقدم بوده است، افزود: هلال احمر باید کمک های بشر دوستانه را به مردم زلزله زده این کشور تسریع کند و استان های مرزی سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی اقدامات امدادی را در این زمینه انجام دهند.

وی بیان کرد: وظیفه انسانی ما است که به مردم مظلوم افغانستان که سالها تحت ستم ناتو و آمریکا قرار داشتند و این روزها هم گروه های تروریستی به جان مردم این کشور افتاده اند و امنیت این کشور را مختل کرده اند؛ امدادرسانی و کمک کنیم.

رییس جمهور ادامه داد: ما سالهاست که میزبان مردم این کشور هستیم و اروپایی ها علی رغم تمامی ادعاها، هیچ کمکی به مردم این کشور نکرده اند و ایران اسلامی نشان داده که همواره در کنار مردم مظلوم و ستم دیده قرار دارند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۶ ریشتر بامداد دیروز حوالی شهر «خوست» در جنوب شرق افغانستان را لرزاند.