سازمان ملل متحد حملات و کشتار درغرب اتیوپی در روزهای شنبه و یکشنبه را که منجر به کشته شدن صدها نفر شد، “وحشتناک” توصیف کرد.

به گزارش جارچی اخبار، سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد که مقامات شورای حقوق بشر با شاهدان حمله ۱۸ ژوئن در منطقه غربی ارومیا در اتیوپی گفتگو کرده اند و این شاهدان عینی اعلام کرده اند که افراد مسلح پس از ورود به روستای تله،  شروع به تیراندازی کردند و صدها نفر را به قتل رساندند.

سازمان ملل می گوید که اکثر کشته شدگان زن و کودک هستند و حداقل دو هزار نفر دیگر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

به گفته سازمان ملل، افراد مسلح چندین خانه را نیز در این حمله چهار ساعته به آتش کشیده اند.

سازمان ملل از مقامات اتیوپی خواسته است تحقیقات در مورد این حمله را به سرعت آغاز و اطمینان حاصل کنند که قربانیان و خانواده‌هایشان  به حق خود یعنی حقیقت، عدالت و غرامت از جمله با پاسخگو کردن افراد مسئول در این کشتار دست یابند.

سازمان ملل می گوید تعداد نامشخصی از افراد در این حمله ربوده شده اند و از موقعیت آنها خبری در دست نیست که از مقامات اتیوپی می‌خواهد اقدامات لازم و قانونی را برای اطمینان از آزادی افراد ربوده شده انجام دهند.

مقام‌های محلی در اتیوپی به تازگی اعلام کردند که در حمله یک گروه شبه نظامیان به قبیله آمهارا در منطقه اورومو کشور اتیوپی بیش از ۲۰۰ نفر کشته شدند.

این یکی از مرگبارترین حملات اخیر در اتیوپی همزمان با ادامه تنش‌های قبیله‌ای در دومین کشور پرجمعیت آفریقا است.

خبر دیگر از آفریقا حاکی است «عقیله صالح» رئیس پارلمان لیبی و «خالد المشری» رئیس شورای عالی دولت لیبی دعوت سازمان ملل برای دیدار در ژنو در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن برای گفت و گو در مورد بحران لیبی را پذیرفتند.

رئیس پارلمان لیبی بر اهمیت آشتی در میان گروه‌های مختلف دراین کشور تاکید کرد.

همچنین اتحادیه عرب گفته آماده هرگونه تلاش برای حل بحران لیبی است.