معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مرحله مجازی چهلمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور از اول تیر ماه آغاز شده است، گفت: مرحله حضوری این مسابقات با حضور ۸۰۰ دانش آموز از دوم مرداد در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، طاهر علمی در جلسه هماهنگی کمیته های چهلمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز موحب نشاط و شادابی در جامعه می شود.

معاون فرهنگی و پرورشی استان با اشاره به اهداف این مسابقات افزود: علاوه بر معرفی دانش اموزان موفق قرآنی، توسعه فرهنگ عمومی نسبت به آموزش قرآن، توسعه معرفت قرآنی و توسعه رفتار قرآنی از اهداف دیگر این مسابقات است.

علمی خاطرنشان کرد: تاثیر مثبتی که در مسابقات حضوری وجود دارد به طور قطع در مسابقات مجازی نخواهد بود.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت استان بیان کرد: کشور ما در تربیت قاریان و حافظان قرآن و به تبع آن استان ما خوب عمل کرده است و این نشان از علاقه همگانی به مسائل قرآنی و معنوی دارد.

وی ادامه داد: کیفی بودن مسابقات و داوری سطح بالا و با دقت برای ما بسیار اهمیت دارد و حضور اساتید قرانی در استان ما پربرکت خواهد بود.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان هم گفت: این مسابقات به صورت مجازی از اول تیر ماه با مشارکت حدود ۱۵۰۰ دانش آموز آغاز شده است و تا هفتم تیر ادامه دارد.

محمد صادق زاده خاطرنشان کرد: مرحله حضوری این دوره از رقابتها با حضور ۸۰۰ دانش آموز و عوامل اجرایی از ۲ تا ۸ مرداد ۱۴۰۱ به میزبانی استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز برگزار خواهد شد.