مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با دعوت از افراد فاقد دفترچه بیمه برای دریافت دفترچه، گفت: برای اینکه این افراد با مشکل مواجه نشوند، به طور اتوماتیک دفترچه‌ای با سه ماه اعتبار صادر می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، دکتر وحید مجیدی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: طبق توافق با شهرداری در ۲۰ منطقه آسیب پذیر تبریز میز جهادی خدمت را برپا می کنیم تا هیچ فردی در حاشیه شهر بدون دفترچه بیمه نباشد.

وی  با بیان اینکه طبق اعلام وزارت کشور، ۱۰۰ نقطه آسیب پذیر شدید، متوسط و خفیف در استان به تفکیک شهرستان در آذربایجان شرقی معرفی شده است؛ از تحت پوشش قرار دادن ۱۹۰ هزار نفر در استان در این راستا خبر داد و گفت: هم اکنون ۵۸۰ هزار نفر بیمه شده رایگان تحت عنوان بیمه همگانی از این سازمان خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: به منظور آسایش همشهریان و سهولت در صدور دفترچه بیمه، هر کس برای دریافت دفترچه مراجعه می کند بدون آزمون وسع دفترچه ای با اعتبار سه ماهه و رایگان به طور اتوماتیک صادر می شود و بعد از اتمام اعتبار دفترچه اولیه، آزمون وسع انجام می شود و چنان چه فردی جزو دهک های پایین باشد، به طور رایگان بیمه می شود.

مجیدی تعداد افراد تحت پوشش بیمه سلامت آذربایجان شرقی را ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر معادل ۵۵ درصد جمعیت استان ذکر کرد و گفت: دهک بندی حدود یک هزار و ۶۰۰ خانوار مشخص شده است که از این تعداد ۴۸۰ خانوار جزو دهک های یک تا سه و بقیه چهار تا ۱۰ هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: براساس ابلاغیه وزارت کشور حق بیمه دهک های یک تا سه رایگان است و دهک های چهار تا ۱۰ به ترتیب ۱۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه را باید پرداخت کنند.