مالک باشگاه تراکتور گفت: این اطمینان را می‌دهم که امسال تیم را برای کسب سهمیه و عنوان قهرمانی خواهیم بست و هواداران نگرانی از این بابت نداشته باشند.

به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا زنوزی در گفت و گویی به نتایج بد تیم در فصل بیست و یکم لیگ برتر و نگرانی های به حق هواداران در این فصل اشاره کرد و افزود: نتایج این فصل به هیچ عنوان قابل قبول نبود که البته بد بسته شدن تیم و همچنین بدشانسی از دلایل مهم آن بود و من به سهم خودم از هواداران بزرگ تراکتور عذرخواهی می کنم.

وی اضافه کرد: امسال تیم خوبی بسته می شود و در همین راستا با قربان بردیف که مربی بزرگ و صاحب سبک در فوتبال است به توافق رسیدیم و وی ۱۲ تیرماه جاری برای نهایی کردن قرارداد به تبریز می آید.

زنوزی از زحمات سردار آزمون و پدرش در موضوع بردیف قدردانی کرد و گفت: سردار و پدرش کمک زیادی در این زمینه کردند و با توجه به رفاقتی که من با بردیف دارم و همچنین تلاش های آزمون و رغبت بردیف به حضور در تراکتور، حضور این مربی در تراکتور قطعی شد.

وی با بیان اینکه اطلاعاتی در مورد دستیاران فنی بردیف در تراکتور ندارد، گفت: تصمیم گرفته شده تا تیم در حد قهرمانی بسته شود و این قول را به هوداران می دهم که از نظر بودجه مشکلی داریم و از تمام ظرفیت ها و امکانات  بهره برده و با جذب بازیکنان خارجی و داخلی خوب برای رسیدن به هدف تلاش خواهیم کرد.

مالک باشگاه تراکتور در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی فوتبال اشاره کرد و افزود: این مشکلات در فوتبال تمام شدنی نیستند اما مسایلی در فوتبال کشور حاکم شده که اصلا به سود این رشته ورزشی نیست و نمونه آن حضور تیم های دولتی و بالا بردن قیمت بازیکنان است و این دیگر تیم ها را با مشکل بزرگی مواجه کرده است.

زنوزی گفت: دو باشگاه خاص بدون حساب و کتاب هزینه می کنند و قیمت بازیکنان را با پیشنهادهای چند برابری، بالا می برند در حالیکه این دو باشگاه بورسی شده اند و باید پاسخگوی سهامداران خود نیز باشند.

وی به برنامه های اقتصادی اش در تراکتور نیز اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم تراکتور را هم به بورس ببریم اما در کنار آن چند برنامه اقتصادی هم دارم و دوست دارم هواداران را در اداره تیم مشارکت دهم تا آنها نیز در کنار هواداری، از منافع اقتصادی تیم مححبوبشان منتفع شوند.

زنوزی با بیان اینکه فصل قبل از نظر هزینه کرد جزو چهار پنج تیم پرهزینه بودیم اضافه کرد: حاضرم بودجه این فصل تیم را اعلام کنم به شرطی که تیم های دولتی نیز شفاف سازی کنند.

وی همچنین به موضوع انتقال تیم به مس نیز اشاره کرد و گفت: زمانیکه این موضوع مطرح شد خوشحال شدم اما می دانستیم که عملی نمی شود چرا؟ چون مدیران این صنعت از اتفاقات بعدی این تصمیم ناخوشایند بودند و می دانستند که اگر تراکتور زیرمجموعه مس شود این شرکت باید مستقل می شد و مستقل شدن این شرکت به معنی جلوگیری از خروج سرمایه و هزینه کرد آن در تیم های سایر استان ها بود از این رو این اتفاق نخواهد افتاد.

زنوزی همچنین موضوع حضور تراکتور در جمع تیم های مدعی و پرطرفدار فوتبال ایران را به موضوع هسته ای کشور تشبیه کرد و گفت: همانطور که چند کشور خاص اجازه ورود دیگر کشورها به چرخه هسته ای را نمی دهند دو باشگاه مشخص نیز در ایران از ظهور قطب سوم فوتبال در کشور واهمه دارند و به هر طریق و با استفاده از قدرت و نفوذ رسانه ای نمی خواهند این اتفاق بیافتد.

وی از نحوه برخورد رسانه ها با مشکلات تراکتور و دو تیم مطرح پایتخت نیز ابراز گلایه کرد و گفت: این رسانه ها کوچک ترین مشکل تراکتور را بزرگنمایی می کنند تا برای آن حاشیه بسازند اما بدهی های کلان و حیف و میل هزینه ها در این دو تیم را نادیده می گیرند و اصلا به آن نمی پردازند.