معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز، ماموریت اساسی معاونت محیط زیست و خدمات شهری را ارائه خدمت برای جلب رضایت شهروندان تبریز دانست.

به گزارش جارچی اخبار، جواد صدیقی با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح نگهداشت شهری از اول تیر گفت: تمامی ماموریت‌های معاونت محیط زیست و خدمات شهری در راستای خدمت به شهروندان و جلب رضایت حداکثری آنان اجرا می‌شود.
صدیقی افزود: در فاز دوم طرح نگهداشت شهری، ۱۰ مرحله و عنوان اجرای طرح‌ها تعریف شده است که هر کدام از طرح‌ها یک تا دو هفته و در تمام شهر اجرا خواهند شد.
وی با اشاره به ایتکه ساماندهی پارکها و بوستانهای شهر در مدت دو هفته ابتدایی طرح اجرا خواهد شد، گفت: در دو هفته و از اول تا شانزدهم تیر عملیات خدماتی متعددی در پارکها و بوستانهای شهر اجرایی خواهد شد و با این کار شاهد تحول مثبتی در سطح پارکها و بوستانهای شهر خواهیم بود.
صدیقی گفت: تنظیف و رفت و روب پارک‌ها و بوستان‌ها، رسیدگی به وضعیت عمومی نمازخانه‌ها، تجهیز نمازخانه‌ها به سیستم صوتی دستگاه اذان‌گو و موکت و فرش مناسب، برنامه‌ریزی برای پخش اذان و برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها، تعیین مسئول نمازخانه‌های عمومی در هر منطقه از آیتم‌های مورد اجرا در طول دو هفته اول اجرای طرح خواهد بود.
وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت عمومی فضای سبز اعم از آبیاری، هرس، واکاری درختان، ارقام ردیفی و درختچه‌ها، توسعه آب خام، ایجاد فضای پرنشاط راهنما و هشداردهنده در پارک‌ها، حذف تابلوهای نامناسب و تهیه و نصب تابلوهای زیبا، لکه‌گیری و آسفالت معابر شهری و انجام موارد بهبود معابر شهری، زنده‌گیری سگهای بلاصاحب، نیز از دیگر آیتم‌های مورد اجرا در این مرحله خواهد بود.
فاز دوم طرح نگهداشت شهری از اول تیر به مدت سه ماه اجرا خواهد شد و این مرحله در قالب ۱۰ مرحله در تمامی مناطق دهگانه اجرا خواهد شد.