اولین جلسه هماهنگی برای برگزاری هفتمین جشنواره ملی ایده‌ها و اختراعات مدیریت شهری با حضور رییس گروه بهبود روشها و دبیر نظام پیشنهادات شهرداری تبریز و رئیس بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی تشکیل و راه‌های مختلف برای برگزاری شایسته و هدفمند این رویداد در راستای رفع موانع و بهبود فرآیندهای کاری مدیریت شهری بررسی شد.

به گزارش جارچی اخبار، وحید سعید نهائی رییس گروه بهبود روشهای شهرداری تبریز بیان کرد: مدیریت شهری، نیازمند گفتمان و راهبردهای جدیدی است تا مسیر توسعه را از طریق توسعه فناوری‌های نوین و دانش بنیان دنبال کند.

وی ابراز کرد: اینگونه فعالیت‌ها با اختصاص سرمایه اندک، اشتغال و درآمدزایی فراوانی به همراه دارد و قطعاً رضایتمندی شهروندان را به همراه خواهد داشت.
در این رابطه، مهرداد امامی رییس بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی با اشاره به آمادگی این بنیاد برای همکاری‌های مستمر و دائمی با شهرداری تبریز، تشکیل هسته‌های تیمی مسئله‌محور به منظور تربیت و آماده‌سازی نیروهای مستعد و نخبه با هدف زمینه‌سازی اثرگذاری آنان برای پیشبرد اهداف در زمینه‌های مختلف مدیریت شهری را خواستار شد.
فرزاد نظیری دبیر نظام پیشنهادات شهرداری تبریز نیز با اشاره به همکاری‌های قبلی و مثبت با بنیاد نخبگان استان، افزود: یکی از مولفه‌های مهم در سازماندهی و بهبود کیفیت زندگی شهری، بهره بردن از نظام مدیریت شهری خلاق و نوآور است.
وی تصریح کرد: این مولفه از طریق فراهم ساختن بستری مناسب و پویا جهت شکل‌گیری ایده‌های نوین در مجموعه مدیریت شهری پدید می‌آید و زمانی به عنوان نهادی پیشرو در مدیریت شهری تلقی خواهد شد که افزون بر بسترسازی، بتواند پاسخگوی تحولات آینده نیز از طریق توانمندسازی نظام بروکراتیک باشد.
گروه بهبود روشهای شهرداری تبریز با رایزنی‌های مختلف با مسئولان شهرداری، نحوه هماهنگی و تعامل با بنیاد نخبگان را برای پیشبرد امور مربوطه و بهینه‌سازی فعالیتها و پروژه‌های شهرداری از طریق نخبگان و برگزاری مناسب جشنواره ملی ایده‌ها و اختراعات مدیریت شهری را در سال ۱۴۰۱ در تقویم برنامه کاری خود قرار داده است.