سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار بستری مبتلایان به کرونا در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل با پذیرش ۲ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۸ نفر رسید.

به گزارش جارچی اخبار،  کورش ساکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هیچ بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه بستری نیستند، افزود: اکنون ۲۱ بیمار حاد تنفسی در مرکزهای درمانی کاشان و هفت بیمار نیز آران و بیدگل بستری هستند.

وی اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا طی ۲۴ ساعته گذشته در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۸۵ مورد جدید به ۶۶ هزار و ۱۰۹ نفر رسید.

به گفته ساکی،  ۳۸۹ هزار و ۴۳۵ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۲۰ هزار و ۷۲۹ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

وی در خصوص واکسیناسیون جمعیت بالای پنج سال منطقه کاشان اظهار داشت: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون ۷۷ و ۸۰ صدم درصد واجدان شرایط نوبت نخست و ۷۱ و هشت صدم درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۳۵ و ۸۱ صدم درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نیز واکسن نوبت سوم مقابله با ویروس کرونا را تزریق کرده‌اند.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی زرد است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.