دبیر شورای عالی مناطق آزاد، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری خارجی و داخلی این مناطق و توسعه اقامتگاه‌ها و زیر ساخت‌ها در ایران دانست.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سعید محمد گفت: با برنامه ریزی فشرده، نیاز‌های اولیه هواداران تیم‌ها برای حضور در مناطق آزاد و بازدید از مراکز گردشگری کشور مهیا شده است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به ایجاد ترمینال مسافری در کیش گفت: پنج کشتی کروز در نظر گفته شده است که دو کشتی در کیش مستقر است و ۳ کشتی دیگر به آن اضافه خواهد شد.
ایران همچون سایر کشور‌های حاشیه‌ی خلیج فارس درحال برنامه ریزی است تا در ماه‌های باقی مانده به جام‌جهانی ۲۰۲۲ (۳۰ آبان ۱۴۰۱) بخشی از تماشاچیان جام جهانی را که به قطر سفر می‌کنند؛ برای بازدید از جاذبه‌های توریستی کشور جذب کند.
دبیر کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و قطر نیز گفت: با توجه به گرانی هتل‌های قطر؛ شرایطی ایجاد شده تا برخی تماشاچیان که توانایی مالی کمتری دارند بتوانند در هتل‌های ایران اقامت کنند.
محمد علی فرحناکی افزود: درباره پارکینگ هواپیما‌ها نیز توافقاتی صورت گرفته است.
مسیح الله صفا رئیس جامعه هتلداران کیش با بیان اینکه، هتل‌ها در کیش برای میزبانی از مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ آماده شده است، گفت: ۲۰ هزار تخت و ۶ هزار اتاق و ۵۳ هتل در کیش وجود دارد که قرار است همه این هتل‌ها ظرفیتشان را به حد استاندارد برسانند.
محمد علی فرحناکی دبیر کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و قطر در ادامه با تاکید بر حل مشکل مراودات بانکی و مالی برای گردشگران گفت: باید برای معرفی هتل‌های کشور در اپلیکیشن حیا کارت، اقداماتی صورت گیرد.
مسیح الله صفا رئیس جامعه هتلداران کیش گفت: هنوز نحوه توزیع بلیت‌های صندلی‌هایی که به ایران اختصاص داده شده است و اینکه کدام نهاد توزیع کند، مشخص نیست.
برگزاری جام جهانی فوتبال در نزدیکی مرز‌های ایران فرصتی طلایی و تکرار نشدنی برای صنعت گردشگری ایران است؛ فرصتی که اگر با برنامه ریزی دقیق و درست قدر بدانیم، می‌تواند ایران را به یک مقصد پایدار گردشگران تبدیل کند.