نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین غدیر را ادامه بعثت همه انبیاء دانست و گفت: مهم‌ترین کاری که انجام می‌دهیم این است که باید تکلیف مان را با ولایت علی (ع) و اولاد ایشان روشن کنیم.

به گزارش جارچی اخبار، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در جشن عید غدیر خم که در مسجد الغدیر برگزار شد، باتبریک این عید بزرگ افزود: ولایت امیرالمومنین (ع) و اولاد ایشان به همه چیزهای ما معنا می‌دهد، همچنین ولایت دینی در زمان غیبت نیز این‌گونه است یعنی ما در هر زمانی و در هر جایی از دنیا زندگی می‌کنیم باید اماممان معلوم باشد، باید معلوم باشد به کجا وصل هستیم، اگر این امامت و ولایت مشخص نباشد، هر کاری کنیم بی‌فایده می‌شود.

وی یادآورشد: رسول گرامی اسلام (ص) خطاب به امیرالمومنین (ع) فرمودند اگر کسی به اندازه عمر تبلیغی حضرت نوح (ع) برای دین تبلیغ کند، اگر کسی به اندازه کوه احد طلا داشته باشد و آن را بین مردم انفاق کند، اگر کسی عمرش آن‌قدر طولانی شود که هزار حج تمتع با پای پیاده به جا بیاورد اما ولایت علی (ع) و اولاد او را نفهمد و خود را با این معنا هماهنگ نکند، نه بوی بهشت به مشامش می‌رسد و نه وارد بهشت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: بنابراین نخستین و مهم‌ترین کاری که انجام می‌دهیم این است که باید تکلیفمان را با ولایت علی (ع) و اولاد علی (ع) روشن کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۵۵ سوره مائده فرمود «إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاهَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاهَ وَهُمْ رَاکِعُون»، ولایت امیرالمومنین (ع) اساساً اینجا معرفی شده است، البته خداوند در آیه ۲۰۷ سوره بقره نیز فرمود «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَاد» یعنی بعضی‌ها از مردم از جان خود در راه رضای خدا درگذرند و خدا با چنین بندگان رئوف و مهربان است، همه این‌ها برای جا انداختن جایگاه ولایت امیرالمومنین (ع) است.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: خداوند در آیه ۵۱ سوره مائده نیز فرمود «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَی أَوْلِیَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِین» خدا در این آیه در خصوص یهودیان و نصارا می‌گوید، پس از آن نیز راجع به منافقین صحبت می‌کند و می‌گوید آن‌هایی که یهود و نصارا را سرپرست ، کدخدا و رئیس خود معرفی می‌کنند، آن‌ها هم جزو همان یهود و نصارا هستند، هر چند که حتی خود را شیعه امیرالمومنین (ع) معرفی کنند.

غدیر با عاشورا زنده ماند و ابدیت پیدا کرد

امام جمعه قزوین گفت : غدیر با عاشورا زنده ماند و ابدیت پیدا کرد، غدیر با خون امام حسین (ع) در قلوب اهل عالم نقش بست و با انتظار ظهور منجی عالم بشریت متصل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هیچ زمانی یهودی‌های صهیونیست به اندازه امروز زمین‌گیر نشده بودند و به تزلزل و سقوط نزدیک نبودند، امروز آن زمان است، خداوند فرمود یهودی‌ها با شما دشمن هستند، اما مسیحی‌ها می‌توانند با شما دوست باشند، این‌ها به شما می‌پیوندند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خداوند فرمود یهودی‌ها دشمن هستند، زیرا مستکبر هستند، خداوند فرمود شما دو گروه شوید، یک گروه مستکبرین و گروه دیگر مستضعفین، این دو گروه در مقابل یکدیگر هستند، خداوند فرمود «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِین».

وی یادآور شد: الحمدلله همه مستضعفان عالم روز به روز صف‌هایشان محکم‌تر می‌شود، ان‌شاءالله این صفوف هر روز محکم‌تر شده و ما هم لیاقت این را داشته باشیم که در این مقاومت اسلامی و جهاد تبیینی که رهبر فرزانه انقلاب امر فرموده‌اند، روشنگر عقاید سیاسی ایمانی باشیم، فعال باشیم، برای اینکه خیلی کارها پیش‌رو داریم.