مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت : یکهزار و ۲۰۰ بسته گوشت قربانی نذری اهدایی خیرین موسسه حضرت خدیجه (س) شهر قم و خیران در روز عید غدیر بین نیازمندان استان توزیع شد.

به گزارش جارچی اخبار، هاشم شیرازیان روز دوشنبه اظهارداشت: این بسته های عیدانه حاوی یک و نیم کیلو گوشت گوسفندی است که در قالب طرح قربانی ماه ذی الحجه در مناطق محروم و حاشیه شهرهای خراسان شمالی توزیع می شود.

وی افزود: این مرحله نیز همچون مراحل قبل با مشارکت کانون های رابط استان و محوریت فعالان کانون امام سجاد (ع) بجنورد انجام شد و بسته های همدلی ارسالی با شناسایی خانواده های نیازمند توزیع شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی بیان کرد: از این میزان گوشت نذری؛ ۱۵۰بسته برای خانواده های نیازمند شیروانی، ۱۰۰ بسته در گرمه، ۱۰۰ بسته در شهرستان جاجرم، ۹۰ بسته در فاروج و ۱۵۰ بسته در اسفراین و مابقی نیز در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سلمقان توزیع شد.

وی یادآور شد: همچنین ۴۰۰ بسته گوشت نذری نیز به کانون های روستایی و شهری شهرستان بجنورد اهداء شد.

شیرازیان گفت: ۱۹ کانون فرهنگی و هنری در مساجد نقاط مختلف شهری و روستایی خراسان شمالی به عنوان رابط در این امر همدلانه و خداپسندانه مشارکت کردند.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی دارای هزار و ۱۰۰ مسجد است.