مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ۵۰ درصد مدارس این استان نیاز به بازسازی و بهسازی دارند گفت: برخی مدارس خوزستان قدمت بسیار زیادی دارند و برای تحصیل دانش آموزان خطر آفرین هستند.

به گزارش جارچی اخبار، مسعود حمیدی نژاد دوشنبه در مراسم افتتاح یک دبستان ۱۵ کلاسه در اهواز بیان کرد: یکی از دغدغه های خوزستان نوسازی و بازسازی مدارس فرسوده است اما برای رفع این مشکل نیازمند اعتبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه خیران  مدرسه ساز در خوزستان همواره پای کار هستند و پارسال رتبه نخست مشارکت درکشور را کسب کردند ادامه داد: یکهزار و ۲۰۰ کلاس سنگی در خوزستان وجود داشته  که با تلاش خیران این تعداد کلاس در حال کاهش است.

از ۲ سال گذشته طرح برچیدن مدارس سنگی در خوزستان کلید خورد ، بالغ بر ۷۰۰ کلاس درس  برای جایگزینی مدارس سنگی خوزستان در دست ساخت است و بخشی از آن تحویل آموزش و پرورش شده است.
حمیدی نژاد با بیان اینکه باید از درآمد نفت در مناطق محروم خوزستان هزینه شود گفت: بسیاری از مدارس در مرکز شهر اهواز بسیار فرسوده هستند و نیاز به بازسازی دارند.
وی گفت: خوشبختانه از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور طرح هایی در رابطه با مدرسه سازی ارائه شده است تا همه مردم  بتوانند با کمترین کمک‌ مالی در امر مدرسه سازی مشارکت کنند.

در ادامه این مراسم معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه هر چقدر در حوزه فرهنگ و آموزش هزینه شود هزینه ها در بخش آسیب های اجتماعی و فرهنگی کاهش می یابد گفت: مدرسه باید به گونه ای مجهز باشد که با داشتن امکانات و فضای مناسب دانش آموزان در آن به تحصیل تشویق شوند.
عبدالرضا سیفی افزود: وجود رنگین‌کمان اقوام یک‌نقطه قوت در خوزستان است و می تواند در ارتقاء استان کمک کند ، با وجود تلاش دشمن برای بر هم زدن این همبستگی به دلیل همدلی که وجود دارد موفق نبوده است، یکی از رمزهای توسعه استان مشارکت اقوام مختلف در خوزستان است.

معاون فرهنگی  نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه این آیین افزود: مسجد سازی و مدرسه سازی از بهترین کارهای دنیا است، همه پروژه هایی که در استان اجرا  می شوند باید پیوست‌ فرهنگی داشته باشند.
حجت الاسلام سیدمجتبی تاجگردون اظهار داشت:  هر کاری که در این نظام و حکومت انجام می شود باید با نگاه به معیشت و آینده مردم باشد.

برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز خوزستانی ۱۰ هزار واحد آموزشی وجود دارد.