معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه تاکنون در مجموع ۱۰۷ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در گیلان شرکت کردند، گفت: از این تعداد حدود ۳۰ هزار واجد شرایط تشخیص داده شدند که تقریبا به تعداد واجدین شرایط زمین تامین شده است.

به گزارش جارچی اخبار، حسین کشاورز روز دوشنبه از باز بودن سایت نهضت ملی مسکن برای ثبت نام متقاضیان این واحدها در۲ شهر منجیل و رستم آباد از توابع شهرستان رودبار تا پایان تیرماه جاری خبر داد.

وی اظهار داشت: حدود ۲۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن هم نیز در حال ویرایش نهایی در ثبت نام هستند که طی ۱۰ روز آینده پس از انجام بررسی ها تکلیف این متقاضیان تعیین می شود.

کشاورز با اشاره به اینکه پیشرفت ساخت  واحدهای نهضت ملی مسکن در گرو آورده متقاضی و پرداخت تسهیلات به صورت همزمان است، افزود: از حدود ۳۰ هزار متقاضی، تاکنون برای حدود ۶ هزار متقاضی واحد نهضت ملی مسکن افتتاح حساب انجام شد.

وی با بیان اینکه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در استان در مراحل مختلف است، گفت: هم اکنون یک پروٰژه نهضت ملی مسکن در بندر انزلی ۴۰ درصد و پروژه ۶۲۴ واحدی رشت ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان اظهار داشت: در برخی پروژه ها نیز در حال انعقاد قرار داد و بعضی نیز در حال کسب پروانه های ساختمانی برای آغاز عملیات ساخت این واحدها هستیم.

سهمیه گیلان در این طرح ۹۲ هزار واحد پیش بینی شده است اما تا کنون ۳۰ هزار واجد شرایط بهره مندی از این طرح تشخیص داده شدند.