قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه فیبر نوری از مهم‌ترین بسترهای تکنولوژی برای هوشمندسازی است، گفت: تمام بسترهای مورد نیاز جهت هوشمندسازی این شهر از سوی شهرداری در دست بررسی، اجرا و اقدام است.

به گزارش جارچی اخبار،  محبوب تیزپاز، روز سه شنبه در جلسه طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور سلامت مناطق کم برخوردار با تاکید بر اهمیت روش هوشمند مبتنی بر تکنولوژی، افزود: با وجود اینکه فیبر نوری از سوی شرکت‌های مخابراتی اجرایی می‌شود، اما شهرداری تبریز برای این مهم، پیشگام شده است.

وی با بیان اینکه تمام محلات کم برخوردار تبریز در راستای اجرای برنامه‌های هدفمند شناسایی شده اند، اظهار داشت: در زمان کنونی ۶ هزار نفر در تبریز از بیمه سلامت برخوردار هستند.

قائم مقام شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز با راه اندازی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی، به سمت شهر بدون بیکار قدم نهاده و تلاش می شود تا با ایجاد اشتغال پایدار، میزان بیکاری در تبریز کاهش یابد.

تیزپاز، با اشاره به افزایش ۲ برابری صدور پروانه در شهرداری تبریز ادامه داد: در این راستا باید برای مکان‌هایی که قابلیت صدور پروانه دارند، طرح و ایده‌ای در این زمینه ارایه شود.

کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده است و در حدود ۲۵ درصد جمعیت این شهر در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند