مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از اجرای طرح مطالعات جامع و یکپارچه آب خام در این شهر خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، اکبر امجدی در آئین تودیع و معارفه مدیر فضای سبز شهرداری منطقه ۵ تبریز اظهار کرد: متاسفانه محدوده شرق تبریز به ویژه مناطق ۱ و ۲ و ۵ با مشکل کمبود آب خام مواجه بوده و همین امر آبرسانی به فضای سبز را با محدودیت مواجه کرده است.
وی از اجرای طرح مطالعات جامع آب خام در کلانشهر تبریز خبر داد و تصریح کرد: در راستای این مطالعات، آب خام از غرب تبریز به فضای سبز شرق تبریز خواهد رسید.
امجدی با بیان اینکه آبیاری با تانکر در ورودی شرق تبریز به دلیل مخاطراتی که برای پرسنل زحمتکش فضای سبز دارد، در شان این کلانشهر نیست، گفت: با تامین آب خام در محدوده شرق تبریز، وضعیت فضای سبز از نظر کمی و کیفی ارتقا خواهد یافت.
وی با اشاره به تاکید شهردار تبریز در خصوص توجه ویژه به پروژه های فضای سبز اظهار کرد: بر این اساس، مطالعات مربوط به توسعه پارک های عباس میرزا، ائل باغی و آرپادره‌سی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به ایجاد زیرساخت های لازم در این مجموعه ها، یادآور شد: با وجود ایجاد بسترهایی مانند شبکه آب خام، نیرو رسانی و … برخی امور به کندی پیش رفته که در اولویت برنامه های شهرداری قرار گرفته اند.