معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز در نشست هاهنگی قرار خدمت شهرداری منطقه ۲ بر ضرورت ارتقای کیفی خدمات شهرسازی در راستای تسریع ارائه خدمات به شهروندان تاکید کرد.

به گزارش جارچی اخبار،  نشست هماهنگی قرار خدمت شهرداری منطقه ۲ با محوریت بررسی و احصای مشکلات حوزه شهرسازی و معماری با حضور معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز، مدیرکل امور شهرسازی، شهردار منطقه، مدیران و سایر کارشناسان ستادی و منطقه ای برگزار شد.
در این نشست معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرداری منطقه ۲ و بهره مندی از پتانسیل های مختلف گفت: اکثر بافت شهری در این منطقه دارای طراحی بوده و عمدتا ترکیبی از کوی های مسکونی است که در گذشته توسط شرکت های تعاونی احداث شده است و همین امر موجب بهبود ارائه خدمات مختلف در سطح منطقه به خصوص تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی می شود.
وی افزود: کثرت قطعات بزرگ مقیاس و پیش بینی پهنه بلندمرتبه سازی در طرح جامع تفصیلی، پتانسیل دیگری است که سبب به حداقل رسیدن بافت حاشیه نشینی در این منطقه نسبت به سایر مناطق شده است.
عزتی به ضرورت بهبود عملکرد واحد شهرسازی و معماری در جهت ارتقای ارائه خدمات به شهروندان نیز تاکید کرد و گفت: ساماندهی پرونده های شهرسازی بایستی بطور مستمر انجام گرفته و همه پرونده های بایگانی شده نیز بروزرسانی و تعیین تکلیف شوند چراکه افزایش رضایتمندی عمومی مشروط به تسریع و تعیین تکلیف همین پرونده هاست.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز همچنین بر ضرورت افزایش نظارت بر پروانه های ساختمانی، مناسب سازی فضاهای شهری، پیگیری پرونده های واحد اجرای احکام و همچنین اجرای دقیق ضوابط و مقررات شهرسازی تاکید کرد.
در ادامه این نشست علیپور شهردار منطقه ۲ ضمن قدردانی از حضور مدیران و کارشناسان معاونت شهرسازی و معماری در این جلسه، به تشریح مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه شهرسازی در این منطقه پرداخت.
تعیین تکلیف اراضی بایر، ملی و دولتی، اجرای حریم سبز در اتوبان شهید کسائی، ساماندهی جاده باسمنج، معضل تصرف اراضی ملی توسط زمین خواران، پلاک های ثبتی کوچک مقیاس در سطح منطقه و همچنین تغییر کاربری در برخی قطعات بزرگ مقیاس از جمله دیگر موارد مطروحه در این نشست بود که با گفتگوهای کارشناسی و تخصصی اعضا، مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.
این جلسه با هدف تجمیع، بررسی و احصای مشکلات حوزه شهرسازی و معماری و طرح آن در نهمین نشست قرار خدمت در شهرداری منطقه ۲ برگزار شد.