معاون ورزشی‌تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: پس از ۲ سال گذشته و عبور از رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا، باغ‌های بانوان با استقبال ویژه ای از سوی بانوان اصفهانی مواجه شده اند.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، احسان بعیدی با اشاره به اینکه به روزرسانی همه مجموعه‌های تفریحی و ورزشی برای پاسخ به نیاز گروه‌های ذینفع یک ضرورت است، اظهار کرد: گروه ذینفع باغ‌های بانوان، زنان هستند که باید وضعیت این مجموعه‌ها را برای پاسخگویی هرچه بهتر به نیازهای آنها بهبود ببخشیم.

او افزود: این باغ‌ها در حال حاضر در حال خدمت‌رسانی به سازمان‌ها و ارگان‌ها برای اجرای برنامه‌های تفریحی و ورزشی و رویدادها هستند.

به گفته بعیدی باغ‌های بانوان از طریق پاتوق‌های مختلف ظرفیتی برای توانمندسازی بانوان فراهم می‌کنند که طی آن دست سازه‌ها و محصولات تولیدی زنان عرضه می‌شود.

او همچنین به کاهش میزان پذیرش این باغ‌ها در دو سال کرونایی اشاره و بیان کرد: پس از این ۲ سال، این مجموعه‌ها با برگزاری برنامه‌های تفریحی، ورزشی و آموزشی به استقبال بانوان رفتند و در سه ماهه نخست سال جاری با استقبال ویژه ای مواجه شدند.

او افزود: باغ بانوان پردیس در سال گذشته ۳ هزار و ۱۰۰ نفر و در سه ماهه نخست امسال ۳۱ هزار و ۶۷۸ نفر، باغ بانوان ناژوان در سال گذشته ۵ هزار و ۶ نفر و در سه ماهه اول امسال ۱۷ هزار و ۳۳۱ نفر و باغ بانوان طلوع در سال گذشته ۳ هزار و ۱۰۰نفر و در سه ماهه نخست امسال ۴۵ هزار و ۷۸۰ نفر را پذیرش کرده‌اند.

او تأکید کرد: این آمارها نشان‌دهنده فعالیت و خدمت‌رسانی خوب این مجموعه‌ها و تحقق برنامه‌های مدیریت شهری برای کارکرد هرچه بهتر آنها است.

خدمت‌رسانی باغ‌های بانوان موضوعی و تخصصی می‌شود

معاون ورزشی‌تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: در طرح توسعه‌ای که باغ‌ها نیازمند آن هستند به طرحی تحت عنوان «تم باغ‌ها» فکر می‌کنیم که از طریق آن خدمت‌رسانی باغ‌های بانوان به صورت موضوعی و تخصصی انجام می‌شود.

او اضافه کرد: موضوعاتی مانند بازی، ورزش، سلامت و آموزش از جمله موضوعاتی هستند که برای این طرح مد نظر قرار دارند و امیدواریم با تأمین بودجه در بازه زمانی ۲۰ ماهه بتوانیم باغ‌های بانوان را به این هدف نزدیک کنیم.

بعیدی خاطرنشان کرد: با توجه به مطرح شدن طرح بعد از بسته شدن ردیف‌های بودجه، امیدواریم با در نظر گرفتن آن در بودجه سال آینده امکان تحقق این برنامه فراهم شود.