مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان گفت: با گذشت نیم قرن از عمر مجموعه تجاری عباسی و فرسودگی پارکینگ این مجموعه، عملیات مقاوم سازی و استحکام بخشی آن با ۷۰ درصد پیشرفت آماده کف سازی و نصب روشنایی است.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمدباقر کلاهدوزان با اعلام این خبر گفت: مجموعه تجاری عباسی یکی از نمونه‌های ارزشمند معماری مدرن فرهنگی تجاری اصفهان است که در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۷۵۰ متر مربع ساخته شده و بیش از نیم قرن قدمت دارد.

او افزود: این مجموعه با فضایی باز، چشم انداز و تنفس گاه هتل عباسی محسوب شده و جایگاه مهمی در محله چرخاب اصفهان دارد.

او با بیان اینکه پارکینگ عباسی یکی از نخستین پارکینگ‌های ساخته شده در محدوده منطقه۳ با ظرفیت ۱۵۰ خودرو است، اظهار کرد: گذشت زمان و فرسودگی تأسیسات و رطوبت حاصل از بارش‌های جوی، موجب شده تا برای مواقع بحرانی مانند حریق و فرونشست، وضعیتی نگران کننده برای فضای این پارکینگ پیش بینی شود.

او تأکید کرد: همچنین این پارکینگ از نظر بصری نازیبایی‌هایی دارد که شایسته اصفهان و شهروندان آن نیست.

مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان با اعلام اینکه مرمت و ساماندهی پارکینگ مجموعه تجاری عباسی با بیش از ۴۳ میلیارد ریال در حال انجام است، خاطرنشان کرد: مقاوم سازی ستون‌ها با آهن کشی دور آن به منظور استحکام بخشی و ایمن سازی، اصلاح رمپ‌ها، تهیه و نصب سیستم اعلان حریق و آتش نشانی انجام شده است.

او افزود: همچنین با کف سازی پارکینک عملیات عمرانی آن به پایان رسیده و در نهایت این پارکینگ با اجرای عملیات روشنایی بهره برداری می‌شود.