سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه امسال اتفاقات خیلی خوبی در حوزه خرید تضمینی گندم افتاده است، گفت: تا پایان سال، ذخایر استراتژیک گندم کشور تأمین شده است.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد آزادی‌خواه با اعلام اینکه تا الان بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خرید کرده‌ایم، افزود: تقریباً ۴۷ هزار میلیارد تومان از پول گندمکاران پرداخت شده است و حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان آن باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا الان، دولت برابر با ۳ سال گذشته پول گندم به کشاورزان پرداخت کرده است، چرا که قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته به یک‌باره بیش از ۲ برابر شد، اظهار کرد: فکر می‌کنم در کمتر از یک ماه مطالبات گندمکاران کاملاً تسویه شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در حوزه گندم خریدهای بیشتری نیز خواهیم داشت و پیش‌بینی ما این است که امسال خرید تضمینی گندم به ۷ میلیون تن برسد، خاطرنشان کرد: گندمکاران کشور امسال واقعاً شق‌القمر کرده‌اند و از این بابت از همه کشاورزان کشور ممنون و سپاسگزاریم.